بودجه ۱۴۰۰ باید متناسب با پسا کرونا تصویب شود

مقیمی گفت: بودجه ۱۴۰۰ باید متناسب با پسا کرونا تصویب شود و فرصت مناسب برای حضور سرمایه گذاران، رونق کسب و کارهای محلی، توسعه کسب و کار در فضای مجازی، و ... مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم موسوی»، امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن) در یکصد و هفتادمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: نگرانی امروز ما ساده انگاری مردم درباره کرونا در نوروز امسال است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: متاسفانه علیرغم اعمال محدودیت های کرونایی همچنان شاهد حجم بالای ترددها و ترافیک خودرویی در شیراز و جاده های بین شهری  هستیم.

وی اضافه کرد: افزایش ترددها و ساده انگاری کرونا موجب می شود تا شهرها مجددا به حالت نارنجی و قرمز در بیایند و شاهد حاکم شدن پیک چهارم بر شهر باشیم که تلفات انسانی فاجعه باری در پی خواهد داشت.

مقیمی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ سلامت در جامعه بیان کرد: امیدواریم به زودی شاهد اجرای واکسینه کردن کرونا باشیم اما باید توجه داشته باشیم واکسینه کردن نیز گرچه باعث ایمنی بالای بدن می شود اما ویروس را از چرخه زندگی حذف نمی کند و باید همچنان رعایت نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: کرونای جهش یافته جوانان و ورزشکاران جوان و هنرمندان ما را امروز نشانه گرفته است و لازم است تا مردم پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت نکات بهداشتی کرونا را جدی بگیرند.

مقیمی با اشاره به لزوم توجه به برنامه های اقتصادی برای دوران پسا کرونا گفت: بودجه 1400 باید متناسب با پسا کرونا تصویب شود و  سیاست های اقتصادی شهرداری مبتنی بر اقتصاد شهر و شهروندان تعیین شود تا شاهد ایجاد بستر مناسب برای حضور سرمایه گذاران نیز باشیم.

وی ادامه داد: رونق کسب و کارهای محلی، توسعه کسب و کار در فضای مجازی، و ... باید مورد توجه شهرداری شیراز در بودجه سال آینده قرار بگیرد.

مقیمی با اشاره به کسب عنوان «شهر دوچرخه» برای شیراز گفت: باید در این زمینه نیز هزینه کنیم و به بازگشت زود مدت هزینه ها توجه نکنیم تا نتایج مطلوبی در این زمینه در بلند مدت حاصل شود.

کد خبر 1021891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha