استان البرز در آئینه انقلاب اسلامی (۱)

چهارم دی ماه سال ۵۷ بزرگترین تظاهرات تاریخ ایران در تهران رقم می خورد و حداقل ۱۲ نفر به شهادت می رسند همان روز کرج نیز بزرگترین تظاهرات خود را برپا می کند، که طی آن ۲ نفر شهید و چندین نفر به بیمارستان ها فرستاده شدند.

خبرگزاری شبستان - البرز: بزرگترین تظاهرات انقلاب اسلامی در کرج چهارم دی ماه ۱۳۵۷ رقم خورد. 

 

زمستان سال ۱۳۵۷ پس از عاشورا حسینی، مردم ایران پرشورتر از همیشه جریان سازی شکل گیری انقلاب مردمی را به رهبری حضرت امام خمینی(ره) دنبال می کردند.

 

طی همین سال روز ۲۲ آذرماه به کارگران اعتصابی شرکت نفت در تهران دستور داده شد که خانه های سازمانی را ترک کنند. فردای آن روز ۲۳ آذرماه بیمارستان شاه رضای مشهد مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت. 

 

فردای همان روز یعنی ۲۴ آذرماه سال ۵۷ تظاهرات در یزد و کرمان به طور کلی ۱۱ شهید برجای گذاشت. 

 

امام (ره) روز ۲۷ آذرماه سال ۵۷ اعلام عزای عمومی می کند و به دنبال آن مراجع دیگر با امام (ره) همراهی می کنند؛ تمامی کشور تعطیل می شود و با آغاز دی ماه همان سال موج جدید دیگری از تظاهرات شکل می گیرد. 

 

تظاهرات دانش آموزان در دی ماه سال ۵۷ در تهران و دیگر شهرهای کشور

 

روز سوم دیماه سال ۵۷ همزمان با تظاهرات پرشور دانش آموزان در تهران و دیگر شهرهای کشور، دولت اعلام کرد که مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 

مجموع این شرایط باعث شد تا اعلام تظاهرات دانش آموزان به صورت منسجم و مستحکم تری جریان یابد. 

 

چهارم دی ماه سال ۵۷ بزرگترین تظاهرات تاریخ ایران در تهران رقم می خورد و حداقل ۱۲ نفر به شهادت می رسند همان روز کرج نیز بزرگترین تظاهرات خود را برپا می کند، که طی آن ۲ نفر شهید و چندین نفر به بیمارستان ها فرستاده شدند. 

 

شبکه سازی نیروهای انقلابی در مساجد استان البرز همچنان با همراهی و هدایت مراجع، علما و ائمه مساجد تا روز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد. 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1021900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha