بیش از ۳۴۷ هزار نفر در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روستائیان در صورت نیاز به خدمات تخصصی از طریق سیستم ارجاع می توانند از خدمات درمانی بهره مند گردند، گفت: بیش از ۳۴۷ هزار نفر در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «رضا عباسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: بیش از یک میلیون و 786 هزار و 995 نفر از جمعیت استان در صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و شهرنشینان و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و 274 هزار و 793 نفر در صندوق بیمه روستائیان بصورت رایگان تحت بیمه سلامت  قرار گرفته اند  و دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت نموده اند.

 

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در اجرای برنامه بیمه سلامت همگانی برای شهرنشینانی که فاقد پوشش بیمه ای بودند و از نظر بیمه درمانی رنج می بردند توانسته ایم بیش از 347 هزار و 386 نفر از این عزیزان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دهیم.

 

عباسی یادآور شد: در صندوق کارکنان دولت 161 هزار و 566  نفر و در صندوق سایر اقشار 37 هزار و 597 نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دادند.

 

وی افزود: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و   دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با بیش از 820 مرکز درمانی سطح استان اعم از پزشکان عمومی، متخصصین، فوق تخصص، دندانپزشکی، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی ها، بیمارستانها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری منعقد نموده ایم و پرداخت صورتحساب های ارسالی به تمامی موسسات درمانی انجام می شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: اداره کل بیمه سلامت استان  در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه بیمه شدگان خصوصا روستائیان با سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر قرارداد همکاری دارد که با استقرار پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی درمانی روستایی سطح استان کلیه خدمات سطح یک در محل سکونت روستائیان ارائه می گردد.

 

عباسی گفت: روستائیان در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی از طریق سیستم ارجاع و برنامه پزشک خانواده می توانند از خدمات درمانی بهره مند گردند.

 

وی افزود: در حال حاضر صدور، تعویض و تمدید دفاتر بیمه سلامت در تمامی دفاتر پیشخوان دولت در کلیه شهرستانها و دفاتر پیشخوان در مدت کمتر از 10 دقیقه صورت می گیرد.

کد خبر 1021908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha