احیای دین، ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: احیای دین و بهادادن به آن ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، آشوریان ارومیه سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و به مقام شامخ امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند و این آیین، که همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن برگزار شد، مراسم نیایش و دعا در کلیسای شرق آشور ارومیه صورت گرفت.

«حجت الاسلام ناصر خدایاری»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در این آیین با بیان اینکه احیای دین و بهادادن به آن ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این دستاورد بزرگ راهی نو نه تنها در برابر ملت ایران بلکه در مقابل ملت های جهان گشود.

 وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمانی اتفاق افتاد که دین و معنویت در انزوا بسر می برد و رفته رفته بر نابودی آن تلاش بیشتری صورت می گرفت، افزود: همچنین در دوره‍‌‌ ای که کسی جرات سخن گفتن از معنویت را نداشت، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موجب احیای ارزش های معنوی شد.

 

کشیش داریاووش عزیزیان ، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این مراسم، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است و در پیروزی آن تمامی آحاد جامعه اعم از هر قوم و نژاد و گروه کنار یکدیگر قرار گرفته و با وحدت، همراهی و هم دلی توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

 وی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی  بسیاری از شخصیت ها و روحانیان بزرگ زندان و تبعید را تحمل کردند تا این قیام مردمی به سرانجام برسد، تصریح کرد: کمتر رهبری در جهان وجود داشته که با فرمان و سخنان او مردم به میدان مبارزه رفته و به مقابله با دشمن بپردازند ولی معمار کبیر انقلاب به دلیل شخصیت کاریزماتیک، باعث شده بود مردم از فرمان و سخن او پیروی کنند.

 

کد خبر 1021917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha