شاعران در حفظ انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: چون دشمن جایگاه خطیر شما را به عنوان خواص می داند، تمام تلاش خود را می کند که شما را بی تفاوت کند و این بی تفاوتی موجب می شود تا مردم دین را از انقلاب جدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی ماندگاری» شامگاه یکشنبه (12 بهمن) در مراسم شب شعر فاطمی که در محل مهدیه امام خامنه ای مدظله برگزار شد؛ با بیان اینکه یکی از توفیقات خدا به شما شاعران و ذاکران، شعرسرایی و مداحی برای اهل بیت (ع)  و انقلاب است؛ گفت: خدا توفیق داده که لسان و دهان شما به عنوان یک شاعر و ذاکر گرم باشد تا بالاترین معانی را در قالب شعر و مدح اهل بیت (ع) را برای مردم بخوانید.

 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: امام حسین (ع) در صحرای کربلا در هنگامی که در محاصره دشمن قرار گرفت، برای سه امر نماز، تلاوت قران و مناجات، جنگ را یک شب عقب انداخت، اما به نظر من امام حسین (ع) یک کار دیگر نیز داشتند و آن هم اینکه دعا کنند تا حر برگردد و ما نیز باید دعا کنیم اینهایی که در اول انقلاب با انقلاب بودند و  ریزش کردند، اکنون برگردند.

 

وی با تاکید بر دو نکته به شاعران و داکرن گفت: خوشبحال شما شاعران و ذاکران که برای اهل بیت (ع) شعر می سراید و مداحی می کنید اما هشدار می دهم چون دشمن جایگاه خطیر شما را به عنوان خواص می داند، تمام تلاش خود را می کند که شما را بی تفاوت کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: شما به دلیل موثر بودن، خواص هستید و مورد توجه دشمن لذا دشمن قبل از اینکه سراغ عوام برود سراغ خواص می رود تا بتواند خواص را برگرداند و بی تفاوت کند تا شما از امام حسین دیروز بخوانید و به امام حسین امروز کاری نداشته باشید، یزید دیروز را لعنت کنید و به یزید امروز کاری نداشته باشید.

 

وی افزود: اگر دشمن علی (ع) را خانه نشین کرد و دستان حضرت فاطمه (س) را شکست چون توانست دهان خواص را ببندد از این رو  مراقب باشید دشمن شما رو بی تفاوت نکند چرا که اگر بی تفاوت شدید، منزولی می شوید و اگر منزوی شدید، عافیت طلب می شوید.

 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا در خصوص چگونگی بی تفاوتی خواص گفت: وقتی ما به عنوان شاعر و ذاکر فقط مشکلات نظام و جامعه را در اشعار خود بگوییم، مردم بدبین می شوند و مردم دین را از انقلاب جدا می کنند، این بی تفاوتی می شود. هر کس دین را از سیاست جدا کرد نتیجه آن بی تفاوتی می شود، اما اگر ما در کنار مشکلات، دستاوردها را برای مردم گفتیم، این ارزشمند است.

 

وی اظهار داشت: بی تفاوت، یعنی کسانی که مشکلات را بزرگتر دیدند و دستاوردها را ندیدند و حداقل رابطه دین و سیاست را از هم تفکیک می کنند در حالی که اساس انقلاب ما عینیت دیانت با سیاست است لذا اگر مدیر نالایق داریم حداقل هستند و اختلاس های ما بسیار کم است و اگر چه فقر، اختلاس، فساد، سوء مدیریت و نابسامانی است اما دستاوردهای این مملکت خیلی بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه شاعران و ذاکران در شعر و سخنرانی در کنار بیان مشکلات نظام ، دستاوردها را  هم بگویند؛ گفت: در حالی که تمام دنیا ما را تحریم کردند، کشور ما در دهها موضوع جزو ده کشور اول دنیا است، ما جزء 7 کشور اول دنیا هستیم که واکسن کرونا تولید کردیم.

 

این استاد حوزه با اشار ه به انتخابات 1400 گفت: در انتخابات 1400 باید مردم با امید در انتخابات شرکت کنند و حضرت آقا فرمودند: ماموریت گام دوم، امیدوارکردن مردم، نترساندن مردم و مجاهدت مردم است.

 

کد خبر 1021975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha