میزان صادرات برق به چهار کشور ۱۴۰۰ مگاوات است

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: میزان صادرات برق در شرایط ایده آل اگر مشکلی وجود نداشته باشد ۱۴۰۰ مگاوات به چهار کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛  «محسن طرز طلب» یکشنبه 12 بهمن ماه در حاشیه افتتاح واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان صادرات در شرایط ایده آل اگر مشکلی وجود نداشته باشد 1400 مگاوات به چهار کشور است که درآمد ارزی متفاوت است که سالانه 800 میلیون دلار می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: اینک در شمال، شمال شرق کشور و استان های همجوار تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی انجام خواهد شد که سوخت مصرف نمی کنیم و با همان سوختی که در اختیار ما قرار گرفته توان جدیدی به توان شبکه اضافه می کنیم و این سه واحد بخار بسیار در فصل پاییز و زمستان اهمیت دارد چون با همین میزان سوختی که واحدهای گازی مصرف می کنند 480 مگاوات ظرفیت جدید در این چهار سال اخیر به ظرفیت شبکه اضافه کردیم که راندمان از 34 درصد به 50 درصد ارتقا پیدا کرده است.

 

 

طرزطلب گفت: اینک امکان صادرات برق به کشور افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه فراهم  است.

 

 

وی در خصوص قطعی برق کنونی گفت: از دو دهه قبل برنامه این بوده که در نیروگاه ها بهینه سازی کنیم و راندمان را بالا ببریم و سوخت کمتر استفاده شود که مدیریت مصرف در برنامه  است.

 

 

طرز طلب در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: واحد اول بخار آن در سال 96، واحد دوم سال 98 و واحد سوم امروز عملیاتی شد که هزینه کل سرمایه گذاری واحدهای بخار 480 میلیون یورو بوده که فقط برای واحد سوم 125 میلیون یورو هزینه شده که 160 مگاوات به ظرفیت اضافه شده که ظرفیت تولید برق نیروگاه ها در کل کشور 85 هزار مگاوات است.

 

 

نیروگاه شیروان 6 واحد گازی دارد که ظرفیت هر واحد گازی 159 مگاوات و ظرفیت هر یک از سه واحد بخار این نیروگاه نیز 160 مگاوات است که طرح های افزایش راندمان 60 مگاوات، راندمان سیکل ترکیبی 49.9 درصد، سوخت اصلی واحدها گاز طبیعی، سوخت دوم گازوئیل، ظرفیت دو مخزن نیروگاه دو هزار مترمکعب و مساحت زمین آن 120 هکتار است.

 

 

 

 

کد خبر 1021978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha