۳۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه ها نیاز به ساماندهی دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۳۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه های استان نیاز به ساماندهی دارد که برای انجام این اقدام هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

«وحید واسطه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:‌ ساماندهی روخانه ها، برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل به ویژه در مناطق مسکونی انجام می شود.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 540 کیلومتر از طول رودخانه های استان نیاز به لایروبی دارد که در این زمینه هم اعتبار مورد نیاز 108 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: طول رودخانه های استان 6 هزار و 600 کیلومتر است که دو هزار و 200 کیلومتر از این طول، رودخانه های مهم و حساس است. 

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: رودخانه ها در نزدیکی مناطق مسکونی مهم تلقی می شود و لایروبی و ساماندهی آن در اولویت است. 

 

وسطه گفت: برای ساماندهی هر کیلومتر از رودخانه ها چهار تا پنج میلیارد تومان و برای لایروبی هر کیلومتر 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است. 

 

وی اظهارداشت: یک مشکل در انجام اقدامات مربوط به لایروبی و ساماندهی رودخانه ها، کمبود اعتبار است که برای انجام این اقدامات اعتباری از منابع ملی دیده نشده است.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: البته در سال گذشته از منابع مدیریت بحران، 15 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل به استان اختصاص یافت.

 


 

کد خبر 1022018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha