ارتش میانمار کودتا کرد

به دنبال جنایت کشتار مسلمانان روهینگیا ارتش میانمار کودتا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد»، تلویزیون میانمار اعلام کرد: ارتش این کشور یک ساعت گذشته اداره کشور را به دست گرفته و حالت فوق العاده اعلام کرده است.

 

ارتش میانمار گفت: قدرت به ژنرال مین اونگ هلیانگ» فرمانده عالی نیروهای مسلح رسید.

 

العالم گزارش داد: پس از جنایت کشتار مسلمانان روهینگیا، ارتش میانمار حالا دست به بازداشت رهبر این کشور و سایر اعضای ارشد حزب حاکم این کشور زده است.

 

پس از کشتار مسلمانان روهینگیا و بی توجهی «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور به این جنایات، حالا ارتش در اقدامی دیگر رهبران سیاسی این کشور از جمله سوچی را به بهانه تقلب صورت گرفته در انتخابات بازداشت کرده است.

 

در حملات علیه مسلمانان روهینگیا هزاران غیرنظامی جان باخته و در گورهای دسته جمعی دفن شدند، بسیاری از روستاها نیز توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

 

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 اوت 2017 به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگ اه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به 745 هزار نفر رسیده است.

 

به دنبال آزار و اذیت، درگیری گسترده و قتل‌عام مسلمانان در میانمار، سازمان ملل متحد مسلمانان این کشور را که از طرف دولت از حقوق شهروندی محروم شده‌اند، به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم‌های انسانی در جهان قرار دارند» معرفی کرد. دولت میانمار تابعیت مسلمانان را انکار می ‌کند و آنها را مهاجران غیرقانونی از بنگلادش می ‌خواند.

 

حالا ارتش به بهانه اعلام تقلب در انتخابات، آنگ سان سوچی رهبر این کشور، وین مینت رئیس جمهوری و سایر رهبران میانمار را در ساعات اولیه امروز (دوشنبه) بازداشت کرده است.

 

حزب اتحاد ملی دموکراسی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر به پیروزی رسید اما نحوه برگزاری انتخابات در مناطقی که محل نزاع و درگیری است مورد انتقاد شدید گروه های حقوق بشری قرار گرفت.

 

گروه های اپوزیسیون که به ارتش نزدیک هستند، مدعی شده اند که تخلفات گسترده ای در انتخابات رخ داده است.

کد خبر 1022048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha