زن دارای نقش کلیدی و محوری در جامعه است

ابهری گفت:زنان در جامعه از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش کلیدی و محوری دارند.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره نقش زن در جامعه گفت: زن دارای نقش کلیدی و محوری در جامعه است و به عنوان نیمه اصلی مرد در مدیریت خانواده چه از نظر اقتصادی، تربیتی و فرهنگی جایگاه ویژه ای دارد و با تربیت فرزندان صالح حق خود را در جامعه ادا می کند.

 

متخصص علوم رفتاری افزود: به عنوان همسر، همدرد و شریک زندگی کار اصلی عاطفی حمایت معنوی از خانواد بر عهده او است که مرد را قادر به مقابله با مشکلات می کند.

 

وی ادامه داد: افراد کوته نظر تصور می کنند بسیاری از زنان چون در خانه هستند و شغل بیرون ندارند، وظایف مهم انجام نمی دهند. اگر مردان در بیرون از خانه تلاش می کنند زنان با ایفای نقش مادری و همسری اصلی ترین وظیفه را بر عهده دارند و بدون حضور آنان جامعه نمی تواند حرکت کند.

 

وی تاکید کرد:نباید بزرگداشت روز زن به عنوان یک هفته یا روز باشد. هر روز، روز زن و مادر است، مادرانی که در انتظار بازگشت فرزندان خود از بیرون هستند و برای موفقیت آنها تلاش می کنند، باید دست آنان را بوسید و هر روز سپاسگزار آنان بود.  مادران با یک دست گهواره و با دست دیگر دنیا را تکان می دهند.

 

ابهری بیان کرد:هیچ اقدامی بدون حضور زن موفقیت آمیز نیست؛ بنابراین هر روز و هر ساعت باید روز مادر باشد. باید از نقش و جایگاه زنان سپاسگزار باشیم.

 

وی با اشاره به جایگاه زنان شاغل و کارمند در جامعه گفت: زنانی که هم در خانه وظیفه همسری دارند و هم در بیرون از خانه  به عنوان شریک اقتصادی همسر تلاش می کنند؛ نباید خشم و مشکلات روحی و جسمی که به واسطه کار به وجود می آید را ناچیز انگاشت و تصور کرد کارهایی که زنان انجام می دهند جایگاه پایین تری دارد.

 

متخصص علوم رفتاری گفت: ما شاهد حضور زنان به عنوان معلم در تربیت دانش آموزان هستیم یا در بیمارستان ها و مراکز درمانی، دانشگاه ها و سایر مراکز باید به آنان به دیده تقدیر نگریست و سهم اقتصادی آنان را در مدیریت خانه محترم شمرد.

کد خبر 1022063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha