ورزش عامل بازدارنده خوبی برای پیشگیری از اعتیاد است

کرمی گفت: ورزش می تواند، عامل بازدارنده خوبی برای پیشگیری از اعتیاد باشد زیرا اوقات فراغت مردم را به بهترین شکل ممکن پر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (دوشنبه 13 بهمن) در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: اعتیاد معضلی است که می تواند چندین خانواده و متعاقبا یک جامعه را درگیر مغضلات خود کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: ورزش می تواند، عامل بازدارنده خوبی برای پیشگیری از اعتیاد باشد زیرا اوقات فراغت مردم را به بهترین شکل ممکن پر می کند.

وی اضافه کرد: ورزش همچنین روش درمانی مناسبی برای اعتیاد نیز به شمار می رود و لازم است تا از تمام ظرفیت‌های موجود در ورزش فارس برای جلوگیری اعتیاد استفاده کنیم.

کرمی با تاکید بر جایگاه بالای ورزشی و قهرمانان و مدل آوران فارس عنوان کرد: ورزش در جامعه مخاطبان زیادی دارد و پیام ورزشکاران و قهرمانان و مدل آوران ورزشی به نوجوانان و جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، بازخورد مطلوبی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در حوزه ورزش و جوانان نیز باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان «یاریگران زندگی»، بیان کرد: اجرای این برنامه از طریق محیط‌ های ورزشی در آگاه‌سازی عمومی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، ترویج و گسترش فعالیت‌های ورزشی و ... نقش مطلوبی ایفا می کند.

کرمی تصریح کرد: در این میان لازم است به ایجاد فضای ورزشی در نقاط کم برخوردار استان توجه ویژه شده و با تجهیز خانه های ورزشی  برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد اقدام شود.

کد خبر 1022099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha