پانزدهم بهمن آخرین مهلت ارسال آثاربه اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی است

فلاح لاله زاری بابیان اینکه قریب ۷۰ اثر به اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) ارسال شده است گفت: پانزدهم بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در ارتباط تصویری با داوران اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) گفت: این آثار در بخش های ویدئوآرت، چیدمان و لندآرت به این جشنواره رسیده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن قدردانی ازهمکاری داوران جشنواره با دبیرخانه تخصصی آن بر ضرورت آغاز بررسی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه از اول اسفند تأکید کرد و گفت: شرایطی باید فراهم شود تا اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی تا پانزدهم اسفند برترین های خود را معرفی کند.

 

وی ارتباط بیشتر داوران جشنواره با دبیرخانه تخصصی آن را ضروری دانست وافزود: تلاش ها باید بر این باید باشد تا جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی مطابق با مفاد فراخوان برگزار شود.

 

فلالح لاله زاری همچنین از برنامه اجرای چندین اثر لندآرت در شهرستان های گرمسار و آرادان و در مسیر تردد زائران حرم رضوی خبر داد و از داوران این جشنواره خواست روند آثار این بخش را به صورت ویژه مد نظر و داوری قرار دهند.

 

در این ارتباط تصویری، کفشچیان، کامرانی، مقیم نژاد و احمدوند داوران این جشنواره به همراه خجسته فر دبیر تخصصی اولین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند.

 

اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) با هدف گسترش فرهنگ و معارف رضوی، بهره گیری از زبان و بیان هنر در آشنایی با سیره امام رئوف (ع)، رجوع به پشتوانه های فرهنگی و هنری در حوزه معارف رضوی و شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای جدید برگزار می شود.

 

این جشنواره را از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.

 

 شرکت در این جشنواره برای عموم هنرمندان آزاد اعلام شده و «معارف رضوی» رویکرد محتوایی جشنواره  است و هر هنرمند می تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند و هنرمندان آمادگی لازم و تمهیدات مورد نیاز برای ارائه اثر به صورت مجازی را داشته باشند.

 

علاقمندان می توانند با آثار هنری تولید شده در انواع رسانه های هنرهای جدید همچون چیدمان، ویدوآرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه، لند آرت، فتو آرت، ورد آرت و .... با موضوع معارف رضوی در اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) شرکت کنند.

 

با توجه به شرایط بیماری کرونا نحوه ارائه، اجرا  و ارسال اثار به راه یافتگان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

جشنواره هنرهای مفهومی رضوی (آهوان ) با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان، دانشکده هنر دانشگاه سمنان و ... برگزار خواهد شد.

کد خبر 1022147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha