اسناد تاریخچه برگزاری جشن میلاد فاطمی در حرم رضوی وجود دارد

جهانگیری گفت:مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از اسناد تاریخی برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی را در اختیار دارد که قدمت برخی از آنها با بیش از یکصد سال، به دوره قاجار می‌رسد.

«کاظم جهانگیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: مرکز اسناد آستان قدس رضوی مجموعه ‌ای از اسناد تاریخی برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی را در اختیار دارد که قدمت برخی از آنها با بیش از یکصد سال، به دورۀ قاجار می‌رسد.

 

کارشناس اطلاع‌ رسانی مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: اسناد این مجموعه در موضوعات مختلفی همچون تهیه لوازم و ملزومات برگزاری جشن، دستور چراغانی حرم مطهر، توزیع شیرینی، پذیرایی از مهمانان ویژه و مواردی از این دست است.

 

وی گفت: دستور متولی‌باشی آستان قدس در مفروش‌کردن دارالضیافه برای حضور والی خراسان و کارکنان آستان قدس برای برگزاری مراسم جشن میلاد در تاریخ جمادی الثانی ۱۳۳۱ قمری و همچنین دستور ظهیرالإسلام، متولی‌باشی آستان قدس رضوی به خازن‌التولیه مبنی بر تهیۀ ابزار و لوازم جهت برگزاری مجلس سلام در ایوان طلا (نادری) به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در تاریخ ۱۸ جمادی‌الثانی ۱۳۳۴ قمری موضوع دو برگ از قدیمی‌ترین این اسناد است.

 

جهانگیری افزود: مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیش از ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار برگ سند تاریخی در موضوعات مختلف، یکی از غنی‌ترین مراکز اسنادی کشور و همچنین تنها دارندۀ اسناد آستان قدس رضوی است.

کد خبر 1022182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha