انقلاب اسلامی تحقق خواسته تاریخی ملت ایران بود

استاندار لرستان گفت: نقلاب اسلامی تحقق خواسته تاریخی ملت ایران بود، ملتی که بیش از صد سال به دنبال کسب استقلال آزادی و حکومتی مبتنی بر حوزه های اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(13 بهمن) در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ملت ایران در دوران قبل از انقلاب از استقلال برخوردار نبود و تحت سلطه استکبار بود، در حالیکه دین ملت ایران بیانگر این است که هیچ انسانی بردیگری برتری ندارد و انسانها حاکم بر سرنوشت خود هستند.

 

استاندار لرستان افزود: در دوران مشروطیت ملت ایران برای رهایی از وضعیت ناخوشایند موفقیت های کسب کرد اما استکبار داخلی با همدستی استکبار خارجی اجازه رشد نهضت مشروطیت را نداد و در نهایت در در سال ۵۷ کوشش های تاریخ ملت ایران به نتیجه رسید و خواسته های ملت ایران به طور مشخص بیان شد.

 

وی عنوان کرد: خواسته های ملت ایران در شعار معروف استقلال آزادی جمهوری اسلامی تعریف شد تا کشوری بدون تاثیرپذیری از دیگران برای خود تصمیم بگیرد و ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقلال تا امروز حاصل شده و امروز هیچ کشوری و قدرتی خارج از نظام سیاسی و حاکمان منتخب مردم نمی تواند برای کشور ما تصمیم بگیرد.

 

خادمی  با بیان اینکه استقلال سیاسی ما به گواهی حتی دشمنان کشور به طور کامل برقرار است تصریح کرد: در بعد استقلال اقتصادی هنوز به جایگاه لازم نرسیده ایم و راه حل این مهم اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است تا بتوانیم در مقابل فشار های بیرون اقتصاد را بازیابی کنیم.

 

وی  با بیان اینکه در حوزه فرهنگی برخلاف غنای فرهنگی و الهام بخشی در جهان گاهی تحت تاثیر و نفوذ قرار می گیریم ، گفت: در این حوزه ها باید بیشتر تلاش شود که در طی سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حوزه استقلال موفقیتهایی حاصل شده است.

 

خادمی  اظهار داشت: در زمینه آزادی تلاش های زیادی شده ومردم توانایی فکر وبیان آزاد دارند و باید در تحمل و مراعات و شنیدن حرف های همدیگر و گفت و گو ،تلاش کنند.

 

استاندار لرستان افزود: نظام ما نظامی اسلامی است و قوانینی مبتنی بر نظام اسلامی و شیوه اداره نیز اسلامی است و مردم سالاری به طور کامل وجود دارد و برگزاری انتخابات ایران اسلامی گواه این موضوع است.

 

وی بر لزوم شناساندن انقلاب واقعی و مفاهیم انقلاب به مردم وجوانان تاکید کرد و اظهار داشت:  باید رسالت خود را در ارتباط بین نسلی برای نوجوانان و جوانان انجام دهیم.

 

خادمی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد دولت گفت: در دهه فجر ۳۷۰ طرح با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح  و کلنگ زنی می شود که از این مجموع ۳۲۰ طرح عمرانی با اعتبار  ۷۴۰ میلیارد تومان وجود دارد.  

 

وی ادامه داد: از مجموع طرح های عمرانی استان  ۲۶۲ پروژه با اعتبار ۵۹۱ میلیارد تومان قابل افتتاح  و ۵۸ طرح با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان کلنگ زنی می شوند.

 

خادمی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت اعتبارات و تعداد زیاد طرح های نیمه تمام در استان تلاش شده که اعتبارات به سمت طرح های نیمه تمام هدایت شوند اظهار داشت: پنج برابر کلنگ زنی ها در لرستان افتتاح طرح داریم و در حال حاضر طرح های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: تلاش می شود به هر طرحی که امکان افتتاح دارد اعتبارات کامل و حتی اعتبارات جدید اختصاص یابد و امسال حدود ۱۱۲ طرح آماده شده است و تا پایان سال تحویل می شود.

کد خبر 1022252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha