شکاف دیجیتالی بزرگترین چالش پیشروی کشور است / ضروری‌ترین اولویت باید تکمیل شبکه ملی فضای مجازی باشد

رسولی گفت: شکاف دیجیتالی بزرگترین چالش پیشروی کشور در تداوم راه انقلاب و نظام هست که طبق منویات مقام معظم رهبری مدیریت فضای مجازی یک ضرورت مهم توسط دستگاه های متولی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «اسحق رسولی» امروز (13 بهمن ماه) در نشست هم اندیشی فعالان رسانه ای و فضای مجازی استان اردبیل گفت: امروز کرونا حتی سنتی ترین افراد جامعه که تا دیروز فضای مجازی را نمی شناختند را نیز وابسته به این فضا کرده و کار با موبایل و رفع نیازهای روزانه را ضروری کرده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها طی سال های گذشته توجه به مدیریت فضای مجازی و تسلط بیشتر بر مدیریت این فضا و رسالت سنگین دستگاه های اجرایی در این امر را مورد تاکید کردند و غفلت زدایی بر این مسئله را مهم دانستند.

 

این مقام مسئول افزود: در گذشته جانوران دو زیست مشخص و معلوم بوده اند اما با ورود انسان به عصر دیجیتال و تشکیل دو فضای حقیقی و مجازی امروز انسان ها به عنوان یک دو زیست شناخته می شود زیرا غوطه ور و در دنیای دیجیتال و زندگی واقعی هستند.

 

رسولی بیان کرد: البته عصر دیجیتال بسیاری از مفاهیم را نیز دگرگون کرده است از جمله اقتصادی دیجیتال، فرهنگ دیجیتال و کسب و کار دیجیتال را وارد زندگی عمومی مردم کرده است.

 

وی ادامه داد: شکاف دیجیتالی بزرگترین چالش پیشروی کشور در تداوم راه انقلاب و نظام هست که طبق منویات مقام معظم رهبری مدیریت فضای مجازی یک ضرورت مهم توسط دستگاه های متولی است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اضافه کرد: مدیریت این شکاف دیجیتالی رمز موفقیت هر کشوری در استقلال و حکمرانی است و این مهمترین نکته ای هست که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند.

 

رسولی اظهار داشت: ضروری ترین اولویت کشور باید تکمیل شبکه ملی فضای مجازی باشد تا بتوانیم زیرساخت های لازم برای پلت فرم ها را مهیا کنیم و راهکار جدی برای مدیریت بر فضای مجازی کشور است.

 

وی خاطر نشان کرد: زیرا مباحث مهمی از جمله هوش مصنوعی، ورود ربات ها به تصمیم گیری ها و اتصال اشیا و تمامی تجهیزات تکنولوژی انسان ها به اینترنت در دنیای دیجیتال امروز مطرح است و این امر ضرورت توجه به فضای مجازی را بیشتر می کند.

 

رسولی یادآور شد: برای اینکه در حوزه فضای مجازی دچار غافل گیری نشویم باید به جای ایجاد سد و موانع نحوه مدیریت این فضای پیچیده را یاد بگیریم و زیرا تجربه ماهواره در کشور نشان داد با قوه قهریه نمی شود تکنولوژی را مدیریت کرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای مدیریت فضای مجازی بیش از پیش در تحقق منویات مقام معظم رهبری احساس می شود و باید با کمک استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان راهکاری عملی برای مدیریت فضای مجازی توسط بخش خصوصی را نیز در کشور فراهم کنیم.

 

کد خبر 1022280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha