ثبت نخستین وقف ویژه جبهه مقاومت در کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از ثبت نخستین وقف ویژه جبهه مقاومت همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

مسلم محمود زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال اشتان اصفهان گفت: در آستانه چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، واقف خیراندیش «علی فرهنگ» منزل مسکونی خود را وقف کرد

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان افزود: این خیّر کاشانی، ۶ دانگ منزل مسکونی خود را به متراژ ۱۳۹متر مربع واقع در خیابان شهید زیارتی کاشان وقف کرد و در نیات خیرخواهانه خود علاوه بر قرآن و عترت به مشکلات اجتماعی و مباحث اعتقادی سیاسی نیز توجه داشته است.

 

محمودزاده در خصوص نیات واقف گفت: درآمد حاصل از اجاره بهای منزل مسکونی همه ساله یک پنجم عواید به دست آمده را برای کمک به جبهه‌ های مقاومت اسلامی و رزمندگان اسلام در هر نقطه از دنیا که لازم باشد، وقف کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: واقف، یک پنجم عواید را برای هزینه در جشن و بزرگداشت عید غدیر خم شامل هزینه‌های بزرگداشت و ترویج غدیر و مراسم های ایام فاطمیه وقف کرد.

 

محمودزاده بیان داشت: همچنین یک پنجم عواید را صرف تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج آسان جوانان نیازمند، یک پنجم عواید حاصله را صرف کمک به ایتام و افراد بی بضاعت و یک پنجم دیگر عواید حاصله را برای نشر فرهنگ و معارف قرآنی وقف کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان تصریح کرد:  ارزش ریالی این موقوفه حدود ۲۵میلیارد ریال ارزیابی شده است و تولیت آن با واقف نیکوکار نسل در نسل خواهد بود.

 

کاشان دارای دو هزار و ۳۳۴ موقوفه و هشت هزار و ۹۶۰ رقبه است.

کد خبر 1022311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha