برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه اقشار تأثیرگذار در دیواندره

کارگاه آموزشی با موضوع سواد رسانه‌ای به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره ویژه اقشار تأثیرگذار ویژه مربیان قران کریم، مسوولان خانه‌های قرآن، طلاب و مسوولان پایگاه‌های بسیج خواهران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، استاد کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و مدرس دانشگاه در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای دیواندره ضمن اشاره به معضل‌های موجود در جامعه، پیشرفت تکنولوژی را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان ما باید نسبت به این پیشرفت‌ها و معایب و محاصن آن آگاهی کاملی داشته باشد.

 

حسن آقازاده افزود: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که خواه ناخواه در شرایط اشباع رسانه‌ای قرار داریم و فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعات است؛ پس همه نیاز دارند به این‌که در انتخاب‌هایشان بیشتر دقت کنند، درست مانند آنچه مردم در مورد تغذیه‌ی خودشان عمل می‌کنند. چون مردم اکنون باسوادتر شده‌اند، مراقب هستند که در غذایی که مصرف ‌می‌کنند چقدر کلسترول، ویتامین و یا مواد دیگر باید باشد؛ در فضای رسانه‌ای هم باید دانست چه مقدار باید در معرض رسانه‌های مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری بود و چه چیزهایی را از آن‌ها برداشت.

 

وی خاطر نشان کرد: زمانی که در بزرگراه‌های اطلاعاتی حرکت می‌کنید، سواد رسانه‌ای می‌تواند به شما بگوید چه مقدار از وقتتان را در چه سایت‌هایی- اعم از شناخته شده و ناشناخته و چه مقدار از آن را فرضاً در چت‌روم‌ها بگذرانید. بنابراین می‌توان گفت که هدف سواد رسانه‌ای در نخستین گام‌های خود، تنظیم یک رابطه‌ی منطقی و مبتنی بر هزینه- فایده با رسانه‌ها است. به این معنا که در برابر رسانه‌ها چه چیزهایی را از دست می‌دهیم و چه چیزهایی را به دست می‌آوریم؟ و باز به عبارت بهتر، در مقابل زمان و هزینه‌ای که صرف می‌کنیم، در نهایت چه منافعی به دست می‌آوریم؟ بنابراین یکی از اهداف اصلی سواد رسانه‌ای این است که استفاده مبتنی بر آگاهی و با فایده از سپهر اطلاعات را تأمین کند.


استاد کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و مدرس دانشگاه گفت: متأسفانه امروزه با توجه به پیشرفت این تکنولوژی‌ها جوانان و نوجوانان ما اسیر دام فتنه‌هایی که دشمنان ما آن را تنیده‌اند شده‌اند؛ چه بسیار اختلاف‌هایی که در اثر وجود شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی و فضای مجازی در میان خانواده‌ها ایجاد شده، و چه بسا باعث متلاشی شدن خانواده‌های زیادی هم شده است.


آقازاده در پایان گفت: شما مربیان قرآن، طلبه ‌ها و بسیجی‌ها باید آگاه باشید و نسبت به عواقب این کار هوشیار باشید، شما راهنمایان و مادران این جامعه هستید اگر جامعه بیمار شود مداوای آن واقعاً سخت و طاقت فرسا خواهد بود اما پیشگیری خیلی راحت تر و کم هزینه تر خواهد بود.

کد خبر 1022324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha