بررسی لایحه ضد اسلامی در مجلس عوام فرانسه

قانونگذاران فرانسوی امروز (دوشنبه۱۳ بهمن) به بررسی لایحه ای برای ریشه یابی آنچه آنها نام آن را اسلام رادیکال گذاشته اند،پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « stripes»،قانونگذاران فرانسوی امروز (دوشنبه13 بهمن) به بررسی لایحه ای برای ریشه یابی آنچه آنها نام آن را اسلام رادیکال گذاشته اند،پرداختند.

 

مقامات فرانسوی مدعی اند که بنیادگرایی اسلامی موجب تضعیف ارزش های ملی در جامعه فرانسه می شود.

 

این لایحه با 1700 اصلاحیه پیشنهادی گسترده و جنجالی است و بحث داغ دو هفته آینده در مجلس عوام را تضمین می کند.

 

لاحیه پیشنهادی که در مجلس عوام مورد بررسی قرار گرفته است نشان دهنده اولویت«امانوئل ماکرون»،رئیس جمهوری فرانسه برای ادامه مقابله با اسلام و مسلمانان در این کشور است.

 

مکرون در سخنرانی اکتبر خود تصویری تاریک از نسخه انحرافی از اسلام در این کشور ارائه داد و ضدیت با مسلمانان و اسلام را رقم زد.

 

هدف این لایحه این است که کارکنان خدمات عمومی را وادر کند به سکولاریسم احترام بگذارند تا در مورد تهدیدها و خشونت ها در امان باشند.

 

چندی پیش یک کمیسیون ویژه در مجلس ملی فرانسه «منشور ارزش های جمهوری» را که قبلا توسط «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور به عنوان مبارزه با جدایی طلبی اسلامی پیشنهاد شده بود، تصویب کرد.

این لایحه برای مبارزه با به اصطلاح «جدایی طلبی اسلام گرایانه» توسط امانوئل ماکرون در  روز دوم اکتبر ارائه شد و قرار شد در مجلس عوام مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا به تصویب نهایی برسد.

کد خبر 1022327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha