۸۵۳ عملیات توسط آتش نشانی رفسنجان انجام شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۵۸ مورد عملیات اطفاء حریق و  ۴۹۵ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان این سازمان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان علی رمضانی نژاد  دوشنبه (۱۳بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اعلام عملکرد ۹ ماهه نخست سال جاری پرداخت و بیان کرد: به مردم‌ توصیه می کنیم در هر کاری که می خواهند مشغول شوند ابتدا ایمنی را به کار بگیرند سپس شروع به کار کنند؛ ایمنی انسان را از خطرات احتمالی حفظ می کند.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: در حوزه کاری خود سعی می کنیم رضایت شهروندان را جلب کنیم و از ارائه خدمات به نحو شایسته به مردم لذت می بریم نیروهای آتش نشانی ما در هر شرایطی با تمام توان خود و با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در راستای نجات جان و اموال مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: امسال ۸۵۳ مورد عملیات توسط نیروهای آتش نشانی شهرداری رفسنجان انجام شد که ۳۵۸ مورد عملیات اطفاء حریق بود و اطفاء حریق در منازل ۹۲ مورد، در مراکز تجاری ۴۰ مورد، در مراکز صنعتی و کشاورزی ۱۲ مورد و در حوزه برق هم ۸ مورد اطفاء حریق داشتیم.

 

 

رمضانی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۱ مورد وسایل نقلیه، ۱۰۳ مورد زباله و پسماند، ۵۲ درخت و ۱۱  مورد مربوط به ایمن سازی اطفاء حریق انجام شد.

 

وی همچنین از نجات حیوانات در جاهایی که به خطر افتاده بودند خبر داد و گفت:  در این راستا ۳۶۲ مورد زنده گیری حیوانات وحشی و موذی انجام شد که شامل نجات ۴۹ مورد در تصادفات و واژگونی خودروها، ۱۶ مورد امداد حیوانات از آسانسور،  ۱۲ مورد سقوط در چاه و ۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع بوده که این عملیات ها بدون تلفات حیوانی  انجام شد ضمن اینکه ۴۸ مورد نجات حیوانات هم در سایر اماکن شهرستان انجام شد.

 

رمضانی نژاد خاطرنشان کرد: در عملیات های امداد و نجات و اطفاء حریق توسط نیروهای آنش نشانی رفسنجان طی سال جاری ۵۶ مصدوم که با آسیب هایی درگیر شده بودند نجات دادیم و متاسفانه در انجام این عملیات ها ۴ نفر جان خود را از دست دادند و نیروهای آتش نشانی علی رغم تلاش ها نتوانستند کاری برای نجات آن ها انجام دهند.

 

کد خبر 1022373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha