دوازدهمین دوره استانی خط امام(ره) خراسان جنوبی آغاز شد

صلاحی گفت: دوازدهمین دوره استانی خط امام خمینی(ره) دانشجویی با حضور مجازی ۲۸۰ دانشجو از سراسر استان خراسان جنوبی از ۱۱ بهمن آغاز و تا ۱۶ بهمن ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوذر صلاحی» امروز (14 بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دانشگاههای مختلف استان در دوران شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس ها، برنامه های خود را به سمت مجازی شدن برده است، گفت: تاکنون در بیشتر مناسبت ها برنامه های بسیج در دانشگاهها با دعوت از سخنرانان محوری و کشوری به صورت مجازی برگزار شده که استقبال خوب دانشجویان را هم شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه طرح جامع مجازی «راه مهندسی» برای دانشجویان ورودی جدید رشته های فنی و مهندسی دانشگاه های استان از دیگر برنامه های در حال اجرا توسط بسیج دانشجویی است، افزود: این طرح سه هدف عمده؛ دادن یک دید جامع و تخصصی از رشته تحصیلی به دانشجویان، ارتقای اعتماد به نفس و نشان دادن «ما می توانیم» و افزایش حس مسئولیت پذیری و تعهد به دانشجویان را دنبال می کند.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان در طرح کمک مومنانه خوش درخشیدند و توانستند بسته های غذایی زیادی را با همکاری برخی نهادها مانند ستاد اجرایی فرمان امام راحل تهیه و بین نیازمندان توزیع کنند، افزود: ساخت بیش از 3800 شیلد توسط گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و توزیع آن در بخش کرونای بیمارستان ها از دیگر اقدامات دانشجویان بود.

 

صلاحی افزود: همچنین طی همین مدت 7 هزار لیتر الکل 70 درصد توسط دانشجویان تهیه و بین خانواده های بی بضاعت توزیع شده است.

 

وی توزیع چهار هزار پرس غذای گرم و 2218 بسته غذایی با همکاری آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام راحل توسط دانشجویان در مناطق محروم استان را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی در راستای طرح مواسات دانست و گفت: همچنین توزیع 100 سری لوازم التحریر، 57 بسته آموزشی، 100 بسته غذایی اهدایی بنیاد احسان و طرح نان کریمان از دیگر برنامه های مهم در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در طرح مواسات و کمک مومنانه توسط دانشجویان بسیج دانشجویی بوده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: همچنین در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گروه های جهادی بسیج دانشجویی همکاری و فعالیت های خوبی داشتند و به کادر درمان کمک کردند.

 

حضور 280 دانشجو در دوره خط امام استانی

صلاحی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دهه فجر هم برنامه های مختلفی را به صورت مجازی خواهد داشت، اظهارداشت: جلسات بصیرتی با دعوت از سخنرانان و اساتید کشوری و برگزاری دوازدهمین دوره خط امام استانی به صورت مجازی و با شرکت 280 دانشجو از سراسر استان از مهمترین این برنامه ها است که دوره خط امام از 11 بهمن آغاز شده و تا 16 بهمن ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: دوره خط امام یک دوره تشکیلاتی برای اعضای شورای رده های بسیج دانشجویی در دانشگاهها است که در چهار حوزه معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی برگزار می شود و موضوع جدید این دوره از خط امام، با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان در خصوص تلاش برای روی کار آمدن دولت جوان جزب الهی، این است که دانشجوی بسیجی چطور می تواند در تحقق این مهم تاثیرگذار باشد؟

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ثبت نام دوره مجازی طرح ولایت کشوری در دهه فجر افزود: هیچ محدودیتی با توجه به مجازی بودن دوره برای ثبت نام دانشجویان وجود ندارد.

 

صلاحی اظهارداشت: سال قبل نیز 200 دانشجو از خراسان جنوبی در این دوره که در مشهد مقدس برگزار شد شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه سال 1400 سومین کنگره شهدای دانشجو برگزار می شود، افزود: یادواره شهدای دانشگاهی از مهرماه 99 تا خرداد 1400 با یک خروجی مانند چاپ کتاب و یا اثر هنری دیگر برگزار خواهد شد و کنگره استانی در 6 ماهه دوم سال 1400 و اواخر سال آینده هم کنگره ملی این یادواره برگزار خواهد شد.

 

فعالیت های جمعیت امام حسن(علیه السلام)

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی امام حسن(علیه السلام) بسیج دانشجویی یکی از تشکل های فعال دانشجویی است که با 100 عضو در حاشیه شهر بیرجند با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر در حال فعالیت هستند، افزود: یکی از برنامه های خوب این جمعیت طرح «هم سفره با همسایه» است که در این طرح به منظور حفظ کرامت اقشار آسیب پذیر کارت های هدیه ای را تحویل خانواده می دهند و آنها باید از فروشگاه محل خود خرید کنند.

 

صلاحی گفت: همچنین این جمعیت برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه شاد ندارند، یک حامی تحصیلی دانشجو در نظر گرفتند که با او ارتباط دارد و پیگیر درس های او باشد.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه پنجمین جشنواره هنری ققنوس با هدف شناسایی و توسعه فعالیت های هنری دانشجویان و با حضور برگزیدگان این جشنواره در بهمن ماه امسال برگزار می شود، افزود: حدود 50 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که بعد از داوری نفرات برتر هر بخش تقدیر خواهند شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی این را هم گفت که این استان در بحث سازندگی و فعالیت های جهادی دانشجویی در 6 ماهه اول امسال رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

 

صلاحی در پایان اظهارداشت: یکی دیگر از برنامه های بسیج دانشجویی در دهه فجر اختتامیه جشنواره طراحی و دوخت لباس اسلامی است که طراحی های لباس خواهران قرار است تبدیل به محصول شوند.

 

 

کد خبر 1022478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha