۵۰ بار ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی و ۲۰ مورد حمله به مسجدالاقصی در ماه ژانویه

اداره اوقاف قدس در گزارش خود درباره حملات صهیونیست ها در ماه ژانویه تاکید کرد که ۲۰ حمله به مسجدالاقصی صورت گرفته و ۵۰ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «أمد»، اشغالگران صهیونیستی همچنان به سیاست خود در تعطیلی شهر قدس ادامه داده اند و به همین دلیل تعداد نمازگزاران برای حضور در مسجدالاقصی کاهش یافته است.

 

این درحالی است که شهرک نشینان همچنان به حملات خود تحت حمایت نظامیان صهیونیستی ادامه می دهند و در ماه ژانویه 22 بار به مسجدالاقصی حمله کرده اند.

 

در همین راستا، اداره اوقاف قدس اعلام کرد: صهیونیست ها در ماه ژانویه علاوه بر تجاوز به مسجد ابراهیمی، 50 بار از پخش اذان از این مسجد جلوگیری کرده اند.

 

همچنین در ماه ژانویه، صهیونیست ها، دست به تخریب مسجد «ام قصه» در یطا زده اند.

 

اشغالگران صهیونیستی از شرایط کرونا علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی سوء استفاده می کنند تا حضور نمازگزاران را به این مکان مقدس کم رنگ کنند.

 

گروه موسوم به «جماعات الهیکل» همچنین به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده اند مسجد قبه الصخره را از مسجدالاقصی جدا کرده و تخریب کنند و بر روی آن معبد موهوم سلیمان را بنا کنند.

 

شهرک نشینان افراطی همچنین در صحن شرقی مسجدالاقصی آیین تملودی انجام می دهند.

 

در اقدامی دیگر صهیونیست ها در ماه ژانویه مانع کار مرمت کمیته بازسازی وابسته به اداره اوقاف اسلامی در مسجدالاقصی شدند.

 

حسام ابو الرب، معاون وزارت اوقاف گفت: صهیونیست ها برای تغییر هویت شهرک قدیمی قدس و مسجدالاقصی تلاش می کنند و با پایداری مردم فلسطین نقشه های شوم آنها به شکست می انجامد.

 

مترجم: فاطمه عالیشاهی

کد خبر 1022593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha