طرح «روز جهانی حجاب» در حوزه علمیه خواهران کلید خورد

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: همزمان با روز جهانی حجاب، طرح «روز جهانی حجاب» از سوی حوزه های علمیه خواهران و به کوشش چند تن از طلاب جهادی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «زهره سادات میرجعفری» مسئول طرح «روز جهانی حجاب» اظهار کرد: روز جهانی حجاب (World Hijab Day) اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی یک دانشجوی مسلمان آمریکایی نظمه خان (Nazma Khan) که به دلیل حجاب هدف تبعیض و اهانت قرار می گرفت، پایه گذاری شد و از آن به بعد هر سال با مشارکت بیشتر زنان سراسر جهان برگزار می شود.

این مبلغ عرصه بین الملل با بیان این که این فعالیت در بیش از ۱۴۰ کشور جهان و با هدف زدودن تصورات نادرست در مورد حجاب صورت گرفته است، افزود: پس از واکنش‌های اسلام هراسانۀ رویداد ۱۱ سپتامبر هر ساله در ۱ فوریه مصادف با ۱۳ بهمن در روز جهانی حجاب به همت این کمپین، زنان غیرمسلمان از ادیان مختلف یک روز را با حجاب گذرانده و تجربه خود از حجاب را بیان می‌کنند.

وی بیان داشت: سایت اینترنتی «روز جهانی حجاب» اول فوریه هر سال به برگزاری این فعالیت دعوت می کند و امسال هفتمین سال این فعالیت آغاز می شود؛ این رویداد در رسانه‌های غربی بازتاب داشت و تا بهمن ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ هزار نفر صفحه فیس بوک آن را لایک کردند.

خانم میرجعفری ادامه داد: زنان غیرمسلمانی که در این پویش شرکت داشتند عکس خود را با حجاب در فیس بوک منتشر کردند و تاکنون ۱۹۰ کشور به این کمپین پیوسته اند.

وی با بیان این که امسال روز جهانی حجاب، مصادف با ایام ولادت حضرت زهرا(س)، هفته زن و دهه فجر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با همکاری خودجوش برخی از طلاب با شعار «لوتوس سمبل پاکی»lotus symbol of purityقرار است ایران هم به این کمپین بپیوندد و این شعار را در جهت مبارزه با فعالیت های استعماری علیه حجاب پررنگ تر سازد.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: فرآیند تولید محتوی در قالب کتاب، عکس نوشته و پوستر به صورت جهادی در حال پیگیری است و در شبکه های مجازی بین المللی توئیتر، واتس آپ و اینستاگرام در حال انتشار است.

وی با اشاره به این که قرار است با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات این کمپین به کشورهای اسلامی اطلاع رسانی شود، افزود: از رویکردهای مؤثر در جهت مقابله با بی عفتی و بدحجابی تاکید بر ارزشهای بین المللی عفت و حیا به عنوان امری درونی و فطری است و این مسئله برای همگان قابل فهم و درک خواهد بود.

خانم میرجعفری یادآور شد: با توجه به ضرورت اجرای طرح، اقداماتی را از چند ماه پیش با همکاری تعدادی از طلاب فعال جهادی آغاز کردیم که انجام پژوهش های ریشه ای در مورد حجاب در ادیان و ملل مختلف، انتخاب زیباترین و مفیدترین جملات، ترجمه جملات به زبان های مختلف و تبدیل آنها به عکس‌نوشته برخی از این اقدامات بود.

وی با بیان این که برای انتشار عکس نوشته های تولید شده، گروهای مختلفی را در پیام رسان های واتس آپ و اینستاگرام تشکیل دادیم، ادامه داد: مطالب آماده شده را همراه با عکس های «لوتوس سمبل پاکی» در این گروه ها منتشر کردیم که با استقبال بی نظیر کاربران بین المللی مواجه شد؛ لذا تصمیم گرفتیم وبینارهای بین المللی نیز در این زمینه برگزار کنیم.

مسئول طرح «روز جهانی حجاب» به ترسیم اهداف این طرح پرداخت و یادآور شد: «نمایش ابعاد فطری پاکی، حیا و حجاب در تمام ادیان»، «رساندن پیام هم نوایی و همگرایی در زمینه مبارزه با قوانین ضدحقوق بشری و تبعیض نژادی در مورد حجاب»، «ایجاد شبکه های مقتدر برای گسترش و انتشار زیبایی های حجاب و عفاف در جهان»، «اطلاع رسانی سازماندهی شده و هدفمند در زمینه اهمیت و ابعاد مهم حفظ حیا و حجاب در تمامی جوامع» و «شناسایی، سازماندهی و ارتباط با افراد و شخصیت های نخبگانی و تأثیرگذار محجبه» از جمله این اهداف است.

وی در پایان جامعه مخاطب طرح روز جهانی حجاب را کاربران شبکه های اجتماعی، بانوان ایران و جهان عنوان کرد و گفت: «ارتباط با مراکز ملی و بین المللی فعال در امر حجاب و عفاف»، «اطلاع رسانی» و «هماهنگی و شبکه سازی» را از الزامات این طرح است.

 

کد خبر 1022594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha