ارسال ۱۶۶ اثر به هفتمین جشنواره استانی نماز و رسانه/ رسانه ها نقش مهمی در ترویج آموزه های دینی دارند

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ۱۶۶ اثر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان به دبیرخانه هفتمین جشنواره استانی نماز و رسانه ارسال شده است، گفت: رسانه ها و مطبوعات نقش بسیار مهمی درترویج فرهنگ دینی و توجه به ارزش های اسلامی به ویژه فرهنگ نماز دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: هفتمین جشنواره نماز و رسانه در سال جاری با استقبال بسیار خوب اصحاب رسانه و مطبوعات این استان برگزار شده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه  بیش از ۳۵ نفر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با ارسال اثر در بخش های مختلف در این جشنواره شرکت کردند، ابراز کرد: بی شک رسانه ها نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی و ترویج ارزش ها و فعالیت های دینی و فرهنگی به ویژه توجه به فرهنگ اقامه نماز دارند.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای ترغیب و تشویق رسانه ها در امر توجه به فرهنگ نماز از زوایای مختلف برگزار شده است، تصریح کرد: رسانه ها و مطبوعات با توجه به فرهنگ دینی و اسلامی می توانند زمینه های مناسب نهادینه کردن و تبیین ارزش های اسلامی و به ویژه فرهنگ نماز را در سطح جامعه فراهم کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با تقدیر از توجه و نگاه رسانه ها به موضوع نماز در قالب های مختلف خبری، گزارشی، یادداشت و مقاله و فضای مجازی، ابراز کرد: مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره ۱۲ بهمن سال جاری بود که خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوب اصحاب رسانه و مطبوعات استان از برگزاری این جشنواره بودیم.

 

چراغی پور  یادآور شد:با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات معنوی دعا، مناجات، نماز و ارتباط با خداوند متعال در دفع بلا در آرامش روحی و فکری  و نقش آن در  مبارزه مبتلایان با کرونا و همچنین در راستای تقدیر از فعالان و خادمان عرصه سلامت از  محتواهای تولیدی برگزیده با محوریت نماز و کرونا تقدیر می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: نماز اول وقت، نماز جماعت، نماز و  جهش تولید، نماز، فرهنگ اسلامی و دینی، ترویج فرهنگ نماز، مسجد و نماز، رسانه و ترویج فرهنگ نماز، نماز و سیاست، نماز، علم و تحصیل، نماز و معنویت، نماز و اقتصاد مقاومتی،  نماز و فضای مجازی و نماز و خانواده از موضوعات این جشنواره بوده است.

 

وی تصریح کرد: نماز از منظر پیامبر گرامی اسلام(ص) و هویت اسلامی، نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش نماز در مبارزه با کرونا و آرامش محیط خانواده، نماز، دعا و نیایش، آرامش درونی و تاثیر روحی و روانی برای مبارزه با کرونا از محورهای بخش ویژه این جشنواره بوده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور در پایان با اشاره به اینکه کار داوری آثار  ارسالی با حضور هیئت داوران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره هفتم و تجلیل از برگزیدگان در روزهای آتی و همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

 

این جشنواره با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ستاد اقامه نماز استان، ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان بسیج رسانه استان و دفتر خبرگزاری شبستان در استان ایلام برگزار می شود.

کد خبر 1022608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha