دفاع از حاکمیت حق، یکی از مهم ترین فضایل حضرت فاطمه زهرا (س) است

سرپرست تبلیغات اسلامی شیروان گفت: حضور فاطمه (س) در صحنه و دفاع از حاکمیت حق و مسائل سیاسی و حکومتی از جمله ویژگی های ایشان است که وی را در میان زنان مسلمان، ممتاز ساخته است.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: از جمله میراث فرهنگی که سبب فخر و مباهات شیعه شده، صـحیفه فاطمیـه اسـت کـه از جانب خداوند متعالی به زهرای مرضیه ( سلام الله علیها ) الهام شده است.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: فرزندان معنوی فاطمه (س)، همواره در طول تاریخ درخشان شیعه، با الهـام گیـری از سـیره آن بزرگوار، بر ضد دستگاه‌های ظلم و حکام جابر مقابله کرده اند.

 

حجت الاسلام عزیزی عنوان کرد: شناخت شخصیت بی نظیر فاطمه ( سلام الله علیها ) برای همه ما به عنـوان الگـوی برجـسته و شایـسته در همه عرصه های زندگی، امری ضروری و به ویژه برای بانوان و زنان مسلمان و شیعه و ایـن کـه روز ولادت او به عنوان «روز زن» نامیده شده، هم افتخار است و هم مسئولیت.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) روز ولادت حضرت  فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) را روز زن نامیده اند به همین مناسبت پیام هایی ارزشمند برای ملت بزرگ ایران به ویژه زنان مسلمان و آزاده صادر فرمودند کـه در طی آنها بارها از این نامگذاری با تکریم یاد کرده و فرمودند: «برای زن‌ها کمال افتخار است که روز تولد حضرت صدیقه را روز زن قرار داده اند و افتخـار است و مسئولیت.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی شیروان تصریح کرد: گرچه فاطمه ( سلام الله علیها ) نام های بسیار و برجستگی های معنوی فراوان داشته، لکن «محدثه» بودن وی، برترین فضیلت معنوی او به شمار می رود و  امام خمینی در این باره می فرماید: «من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حـضرت زهـرا (س) ذکـر کـرده انـد ـ ... بالاتر از همه می دانم... ـ و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه سلام االله علیها است.»

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: شناخت فاطمه ( سلام الله علیها ) و فرزندان او، صرفاً بـه عنـوان موجـوداتی آسـمانی و ملکـوتی و مـافوق انسان نیست که نتوان به ساحت وجودی و شخصیت آنان راه یافت؛ بلکه فاطمه و ذریه اش بـه سـان «انسان‌هایی کامل» و «الگوهایی برجسته» برای دیگر انسان‌ها و «حجت هایی» از ناحیه خداوند بـرای هدایت جوامع بشری و«راهنمایانی» برای زندگی این جهانی معرفی شده اند.

 

حضرت فاطمه سلام الله علیها در روز جمعه بيستم ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت چشم به این جهان گشوده اند و روز میلاد ایشان به نام روز زن و مادر مزین شده است.
 

کد خبر 1022640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha