رقابت همدلانه بیش از ۵۸۴ کانون فرهنگی هنری مساجد اردبیل در طرح ملی «ایران قوی»

سقاء با اشاره به اینکه بیش از ۵۸۴ کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در رقابت همدلانه طرح ملی «ایران قوی» مشارکت دارند گفت: اختتامیه این طرح همزمان با ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود و کانون های مساجد برتر کشور معرفی می شود.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طرح ملی «ایران قوی» با هدف شناسایی و توانمندی سازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی طرح ریزی و اجرا می شود و این طرح در 3 شبستان فرهنگ، هنر و فناوری که زیر مجموعه آن شامل 12 رواق کارآفرینی، رسانه، قلم، همدلی، نمایش، کتاب، فناوری، سرود، فیلم، نور، ترنج و دانش است و باید فعالیت های کانون ها در این حوزه ها ثبت شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بیش از 584 کانون فرهنگی هنری مساجد از استان اردبیل در رقابت همدلانه طرح ملی «ایران قوی» مشارکت دارند که فعالیت فرهنگی، آموزشی، قرآنی، اجتماعی و هنری خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت می کنند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: از ابتدای شروع این طرح 30 رابط فهمای استان اردبیل در طرح ملی «ایران قوی» فعالیت و مشارکت دارند و طبق آمار نیز طی هفته جاری کانون های مساجد شهرستان های سرعین، بیله سوار و خلخال پیشتاز در ثبت فعالیت هستند.

 

سقاء بیان کرد: استان اردبیل به عنوان دبیرخانه معین رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور تعیین شده است و امیدواریم به عنوان اولین سال برگزاری این جشنواره گام های موثری در این راستا برداریم.

 

مدیر ستاد فهمای استان اردبیل اظهار داشت:بیش از 2200 اثر هنری تجسمی کشور در 7 رشته کاریکاتور،  نقاشی، خوشنویسی، گرافیک رایانه ای، طراحی دستی، عکاسی و صنایع دستی به رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» ارسال شده است.

 

وی تاکید کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی کشور می توانند با عضویت در کانون فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد به نشانی اینترنتی www.bavhehayemasjed.ir  در بخش ایران قوی، شبستان هنر، رواق ترنج نسبت به ثبت آثار اقدام کنند.

 

سقاء افزود: اختتامیه این طرح همزمان با 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود و منتخبان رواق های مختلف و کانون های مساجد برتر کشور 18 اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور تقدیر و تجلیل خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خاطر نشان کرد: صدور مجوز الکترونیکی برای کانون های مساجد یکی از آیتم های این طرح است که تاکنون 260 مجوز صادر و بقیه کانون ها نیز در مرحله صدور هستند.

 

کد خبر 1022668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha