روزهای پرهیجان بروکلینی ها در پی لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا

به گفته مردم محلی در بروکلین، لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا که بایدن در اولین روز کار خود تصویب کرد موجی از آسایش را برای هزاران شهروند بروکلینی از خاورمیانه و آفریقا که بسیاری از آنها سال ها از خانواده خود جدا شده بودند به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « amny»، به گفته مردم محلی در بروکلین ،لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا که «جو بایدن»،رئیس جمهوری آمریکا در  اولین روز کار خود تصویب کرد موجی از آسایش را برای هزاران شهروند بروکلینی از خاورمیانه و آفریقا  که بسیاری از آنها سال ها از خانواده خود جدا شده یوده اند به وجود آورده است.

 

ناصر ، یک بروکلینی یمنی تبار که نام خانوادگی خود را ذکر نکرد در این باره گفت:روزهای هیجان انگیز و در عین حال پر از آرامش را سپری می کنیم و امیدواریم که دولت جدید بتواند کارهای بیشتری را برای ما انجام دهد.

 

دستورالعمل ممنوعیت سفر مسلمانان  که در سال 2017 توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهورب سابق آمریکا امضا شد ، محدودیت های شدید سفر را برای شهروندان سوریه ، ایران ، عراق ، یمن ، لیبی ، سومالی و سودان برای ورود به آمریکا ایجاد کرد.

 

استدلال ترامپ این بود که این اقدام باعث مهار تروریسم خواهد شداما منتقدان این اقدام را تبعیض آمیز و به دور از عاطفه و انسانیت توصیف کردند.

 

سازمان های حقوق مدنی در یک سلسله چالش های دادگاهی مخالفت با این فرمان را در دستور کار خود قرار دادند اما در نهایت دادگاه عالی دستور ترامپ را در سال 2018 تایید کرد.

 

ناصر در این باره می گوید: این خبر بسیار تکان دهنده بود و این دستور  باعث شد مردم محلی احساس كنند كه این كشور دست از تبعیض نخواهد کشید اما اکنون امیدهایی برای مسلمانان در بروکلین به وجود آمده است که امیدواریم برای آنها باقی بماند .

کد خبر 1022712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha