طرح «مسجد مطالبه‌گر» در خوزستان اجرا می‌شود

شهریاری از اجرای طرح «مسجد مطالبه‌گر» به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این ستاد اجرا می‌شود.

«بهمن شهریاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اجرای طرح «مسجد مطالبه‌گر» در خوزستان اظهار کرد: در جلسه کارگروه تخصصی مساجد ستاد دهه فجر خوزستان موضوع اجرا این طرح در دستور کار قرار گرفت و به تایید اعضای حاضر در جلسه رسید.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این ستاد در اجرای این طرح نقش‌آفرینی کنیم افزود: مساجد به عنوان پایگاه اصلی امر به معروف و نهی از منکر و رکن اصلی مبارزه از ابتدای نهضت اسلامی تاکنون همواره در خط مقدم مبارزه و مجاهدت حضور داشتند.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به نیاز جامعه به فضای مطالبه‌گری مردمی و همچنین احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌بایست مساجد در این مسیر نیز به جایگاه و ماموریت اصلی خود که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، رسیده و نسبت به سایر نهادهای جامعه در ای فریضه الهی پیش‌قدم باشند.

 

شهریاری تصریح کرد: از این رو با توجه به رویکرد جدید ستاد احیا در مواجهه با امر به معروف و نهی از منکر و مصادیق آن، در نظر داریم با همکاری کارگروه تخصصی مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان ضمن هم‌افزایی و هم‌اندیشی در خصوص رویکرد جدید ستاد، نسبت به ایجاد گروه‌های جهادی مطالبه‌گری اجتماعی در مسجد اقدام کنیم.

 

وی ابراز کرد: ایجاد گروه‌های جهادی امر به معروف در مساجد با رویکرد حل مساله و مطالبه‌گری محلی با شناسایی ظرفیت‌های نمازگزاران و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فعال در مسجد اعم از هیئت امنا، هیئات مذهبی، پایگاه بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، صندوق‌های خیریه با محوریت و فرماندهی امام جماعیت مسجد است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان عنوان کرد: فعالیت این گروه‌ها در قالب مجموعه‌های تخصصی حل مسائل محله و در عرصه‌های اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، تفریحات سالم و ورزشی، عفاف و حجاب، حقوقی، فرهنگی، کارگری، گردشگری، مبارزه با مفاسد، مجیط زیست، مسئولان، مهندسی و هنر و رسانه انجام می‌شود.

 

کد خبر 1022765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha