برنامه ریزی برای تولید ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای در استان ایلام

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برنامه ریزی برای تولید ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای در این استان خبر داد.

« بابک افراز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی مدیریت باغبانی در سال های اخیر نسبت به توسعه کشت محصولات گلخانه ای به تعداد 3 مجتمع گلخانه با ظرفیت 30 هکتار اقدام کرده است.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود 11 هزار تن محصولات گلخانه ای از این مجتمع ها تولید شود، عملیات اجرای زیر ساخت 115 هکتار گلخانه در قالب دو مجتمع در حال اجرا است.

 

افراز یادآور شد: 547 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی با تولید  216 تن محصول و 24 هکتار به کشت زعفران اختصاص یافته است.

 

وی بیان کرد: گل نرگس یکی دیگر از محصولاتی است که در مناطق مستعد استان و عمدتاً به صورت دیم نیز کشت می شود و تا کنون بیش از 700 هکتاراز اراضی به کشت این محصول اختصاص یافته که تولید آن 52 میلیون شاخه در سال است.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام رتبه دوم کشور  را درسطح زیر کشت این محصول به خود اختصاص داده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان به کشت گیاهان دارویی و میوه های گوناگون اختصاص یافته است.

 

افراز توسعه باغات پسته را یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان و خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 140 هکتار  از اراضی مستعد استان به کشت این محصول اختصاص یافته و بخشی از آن نیز به باردهی رسیده است.

کد خبر 1022771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha