۲۱۰ مددجو دارای دو فرزند ‌معلول پشت نوبت دریافت مسکن

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۱۰ مددجو بهزیستی که از دو معلول نگهداری می‌کنند درانتظار دریافت مسکن هستند و تا پایان سال هم تلاش می‌شود ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واگذار ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «اسماعیل قربانی» امروز سه شنبه (۱۴ بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران از راه اندازی سامانه ملی ثبت تحویل فرزند به متقاضیا ن خبر داد و گفت: تا کنون ۲۸ متقاضی موفق به پذیرش فرزند شده اند و ۱۷۸ متقاضی دیگر همچنان در صف پذیرش به سر می‌برند.

 

 مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بابیان اینکه در حال حاضر سه مرکز برای ساماندهی و شناسایی کودکان خیابانی در استان فعال است، گفت: یک مرکز به صورت شبانه روزی از ۱۷ کودک نگهداری می‌کند و برای۲۰۶ کودک هم در دو مرکز دیگر که به صورت روزانه فعال بوده، تشکیل پرونده شده است.

 

البته قربانی به این مهم هم اشاره کرد که ساماندهی کودکان خیابانی فقط به عهده بهزیستی نیست و‌ کارگروهی به ریاست استانداری در این باره تصمیم گیری می کند.

 

به گفته وی مراکزی در استان برای مشاوره به کودکان و خانواده آنان فعال است تا از بروز این آسیب جلوگیری کنند ولی به دلیل اینکه درآمد روزانه این کودکان در سطح خیابان بیشتر از کمک‌های بهزیستی است، آنها تمایل دارند تا از نگاه ترحم برانگیز شهروندان سود ببرند.

 

قربانی همچنین تعداد کودکان معتاد استان را ۴۱ مورد اعلام کرد و ‌گفت: این کودکان به دلیل اینکه سنشان کمتر از ۱۸ سال است، نمی‌توانند وارد کمپ ها شوند به همین دلیل به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند تا مراحل درمانشان طی شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۷ هزار مددجو در بهزیستی خراسان شمالی تحت پوشش هستند که از این میان ۲۵ هزار نفر معلول، ۹ هزار نفر زن سرپرست خانوار و ۶۰۸ نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

 

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های بهزیستی گفت: ۶ مهد کودک، ۴۴ مرکز مشاوره، ۲۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد، ۷۱ مرکز کلینیک ترک اعتیاد، ۱۴ مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و ۳۴ مرکز در حوزه معلولان در خراسان شمالی فعالیت دارد.

 

کد خبر 1022789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha