فهم قرآنی کشور را بیمه می کند/ جامعه قرآنی جامعه ای ولایی و ولایتمدار است

سرابی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: جامعه قرآنی در مسیر انس جامعه با قرآن قرار می گیرد و نتیجه آن استحکام درونی و ارتباط و فهم قرآن است که با تحقق آن کشورمان بیمه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سید علی سرابی» در پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن که به صورت مجازی بعد از ظهر امروز سه شنبه 14 بهمن ماه آغاز شده است است، گفت: نشست تخصصی شورای عالی قرآن را در شرایط خاص بهداشتی کشور برگزار می کنیم. تجمع زیاد ممکن نبود و تا جایی هم که امکان داشت به تاخیر انداختیم تا شرایط جامعه بهبود پیدا کند.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن افزود: اساتید قرآن در سراسر کشور میعادگاهی داشتند و سالانه در نشست تخصصی شورای عالی قرآن گردهم می آمدند اما امسال به دلیل شرایط کرونا محقق نشد؛ بنابراین جلسه به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه و کارکردهای جامعه قرآنی در منظومه تمدنی اسلامی لازم است جایگاه خود را در جامعه بشناسند و وظایف و کارکردهایشان را بیش از گذشته شناخته و به خوبی ایفای نقش کنند.

 

سرابی تصریح کرد: نشست های سالانه ما مهمترین کارکردش این است که موضوعات تخصصی در ارتباط با قرائت قرآن را در دستور کار قرار دهیم اما همواره یک موضوع مد نظر بوده که با عناوین مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

 

رییس پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن با گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر سالروز ولادت دخت پیامبر اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل گفت: جامعه قرآنی جامعه ای جوان و پویا است و آنچه از جامعه قرآنی ظهور کرد، عمدتا مربوط به سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و امروز هم یارگیری و عضوگیری مفاخر قرآنی از نسل جوان است.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به ویژگی های جامعه قرآنی گفت: جامعه قرآنی جامعه جوان و پویا است و جامعه ای بسیار ولایی و ولایتمدار است که در رأس آن رهبر معظم انقلاب به عنوان استاد بی بدیل قرآن قرار گرفته است و ارتباط عاطفی و ولایی خاص بین عناصر جامعه قرآنی با ایشان وجود دارد و بهترین اوقات دیدارهای مقام معظم رهبری در کنار جامعه قرآنی است.

 

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان در این فرازها تکلیف جامعه قرآنی را مشخص کرده است که ثمره آن این است که جامعه قرآنی در مسیر انس جامعه با قرآن قرار می گیرد و نتیجه آن استحکام درونی و ارتباط و فهم قرآن است که با تحقق آن کشورمان بیمه شده است.  

 

کد خبر 1022820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha