آثار ستارگان تجسمی جشنواره های بین المللی در فجر به نمایش در می آید

دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه ستارگان تجسمی در جشنواره های بین المللی آثارشان در فجر به نمایش در می آید،گفت: در بخش ستارگان ۱۶۷ اثر از ۶۷ هنرمند به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش از ظهر امروز سه شنبه 14 بهمن با حضور هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اشرف صندوق آبادی دبیر این جشنواره، احمد وکیلی و دبیر هنری جشنواره در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست، «علی اشرف صندوق آبادی»، دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به بخش طوبی زرین این جشنواره  گفت: در بخش مسابقه یا طوبی زرین از نظر کمیت و کیفیت آثار با یک افزایش قابل توجه ای روبرو هستیم. هیئت داوران سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش های ده گانه با یک حساسیت و دقت بالایی آثار را انتخاب کرده اند. نمایشگاه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سطح بسیار بالایی دایر می شود.

وی افزود: در بخش طوبی زرین برای اینکه به جوانان مستعد فرصت دهیم، جوانان برگزیده در جشنواره تجسمی جوانان و جشنواره فرصت داده ایم تا آثار آنها بدون داوری در مرحله اول انتخاب شود تا ما بتوانیم از این هنرمندان حمایت کرده باشیم.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: تعداد کل آثاری که جشنواره رسیده 7753 اثر بود که 2315 اثر با تعداد 911 هنرمند مربوط به رشته عکاسی بود و 1970 اثر با 839 هنرمند به رشته نقاشی مربوط می‌شد. گرافیک و تصویرسازی و خوشنویسی در رتبه‌های بعدی استقبال قرار دارند. کمترین استقبال هم مربوط به رشته سرامیک با 127 اثر از 76 هنرمنداست. 

صندوق آبادی با اشاره به افزایش تعداد بانوان در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال در این جشنواره یک هزار و 757 خانم هنرمند حضور دارند و آقایان نیز یک هزار و 484 نفر هستند و این نشان می دهد که درصد قابل توجه ای از آثار متعلق به بانوان هنرمند است.

 

وی با اشاره به بخش ستارگان سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در این بخش  از جشنواره ما هنرمندانی که در جشنواره های بین المللی در سال های 2019 و 2020 برگزیده شده اند، آثارشان را به نمایش در می آوریم. در این نمایشگاه 167 اثر از 67 هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

 

وی با اشاره به تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: در این دوره از جشنواره از 9 هنرمند تجلیل خواهد شد.

کد خبر 1022823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha