زنان در آشنا سازی خانواده با سبک زندگی حضرت زهرا (س) نقش موثری دارد

طهماسبی گفت: زنان و مادران به ویژه بانوان جوان باید جهادی عمل کرده و به عنوان مدیران داخلی خانواده ضمن اصلاح روش زندگی خود، سبک زندگی خانواده و فرزندان را نیز تغییر دهند و خانواده را با سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) آشنا سازند.

خبرگزاری شبستان- مشهد- مرضیه وحدت/ حضرت فاطمه (س) بانویی که در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، خانوادگی حضور فعال داشته اند و در اعتلای زن نقش موثری ایفا کردند، ایشان در منزل به عنوان بهترین همسر و در اجتماع نیز با رعایت کامل حجاب در مسائل مختلف حضور فعال داشته اند. در این راستا خبرگزاری شبستان گفتگویی با «طاهره طهماسبی»، مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در خصوص نقش زن در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب داشته که در ادامه می خوانید:

 

نقش و جایگاه زنان در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین نمایید؟

بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که فرموده اند؛ «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای جبران ناپذیر اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است؛ مقابله با آن؛ جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانان است».

 

بنابراین زنان و مادران به ویژه بانوان جوان باید جهادی عمل کرده و به عنوان مدیران داخلی خانواده ضمن اصلاح روش زندگی خود، سبک زندگی خانواده و فرزندان را نیز تغییر دهند و خانواده را با سیره سبک زندگی حضرت زهرا (س) آشنا سازند.

 

در حال حاضر نقش آفرینی زنان در جایگاههای سیاسی و اجتماعی کشور چگونه است و تا نقطه ایده آل چقدر فاصله وجود دارد و برای پر کردن این فاصله چه کاری باید کرد؟

هم اکنون زنان کشور و خراسان رضوی در مناصب مدیریتی، سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند. البته بانوان بیشتری باید با افزایش اعتماد به نفس حود در حوزه های سیاسی و اجتماعی دخالت نمایند و برای این امر، آموزش های مدیریتی بانوان در حوزه های توانمند سازی، مهارتهای مدیریتی اجتماعی ، آشنایی با قوانین کشور و ... می توان مشارکت های بانوان را افزایش داد.

 

یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر حوزه اقتصاد است به نظر شما در راستای رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی ، بانوان چه نقشی می توانند ایفا نمایند؟

همچنانکه مقام معظم رهبری نیز در متن بیانیه گام دوم انقلاب تاکید داشته اند؛ مهم ترین راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد و واگذاری بسیاری از بخش ها به بخش غیردولتی است، خوشبختانه هم اکنون بانوان بسیاری در بخش های اقتصادی غیردولتی ، عملکرد خوبی داشته اند و در استان ما نیز تعاونی ها ، تسهیل گران و فعالان اقتصادی زیادی همراه دولت هستند.

کد خبر 1022853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha