مادر در همه محورهای شخصیت ساز انسان نقش دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه مادر در همه محورهای شخصیت ساز انسان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نقش دارد؛ گفت: امام راحل قبل از مهیا شدن در مکتب اسلام، تحت تربیت مادری شجاع و مبارز قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه(14 بهمن) با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: چند اسم همه شخصیت واقعی فرد را بین نمی کند لذا اسامی و القاب متعدد حضرت زهرا سلام الله علیها، فضیلتی را منعکس می کند زیرا "کثره الاسما تدل علی شرافه المسمی" وقتی القاب متعدد شد دلیل بر شرافت والای مسمی است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیرامون لقب" ام الائمه" مطالبی بیان کرد و گفت: مادر امامت و ولایت یعنی نقطه اتصال رسالت و نبوت با امامت و ولایت و بلکه ادامه آن و ام در لغت به معنی ریشه و مادر است.

 

 

 

 وی گفت: پیوند دادن جامعه به وسیله امام به خداوند و اجازه ندادن به اینکه مردم از خدامحوری به معنی واقعی کلمه قطع نشوند توسط حضرت زهرا  اتفاق افتاد لذا ام الائمه صرفا" اشاره به نسب و ...نیست بلکه معنویت و رسالتی در آن نهفته شده که در شخصیت حضرت زهرا نهفته است.

 

 

 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: امام(ره) وظیفه زن را در نظام تکوین،  انسان سازی می داند که والاترین وظیفه است زیرا طبق نگاه توحیدی، همه عالم، انسان است و آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد و نقش زن بی نظیر است و جایگزین ندارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه ادله فراوانی مبنی بر اینکه زن؛ انسان ساز است، وجود دارد؛ نقش زن را در تمدن سازی نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مقدمه تمدن اسلامی؛ جامعه اسلامی و دولت اسلامی است که زن در هر سه نقش دارد.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: هر انسانی شاگرد مادر است و  از بزرگترین مردان تاریخ تا پایین ترین آن، سالها پای درس مادر نشستند؛ گفت: امام به عنوان یکی از رجال تمدن ساز، قبل از آنکه در مکتب ارزشمند اسلام خود را مهیا کند، پای درس مادر است و چون امام فرزند شهید است؛ مادر، خلا وجودی پدر را برای امام پر می کند و تحت تربیت مادر پاک و شجاع و مبارز شکل می گیرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه اگر مسئولانی می خواهیم که در کارآمدی و حرکات جهادی سرآمد باشند حرکت اصلی دست مادر است؛ به صراحت گفت: اگر نقش مادر را گرفتی ملت ها را به شکست رساندی و گفته اند اگر نااهلان بخواهند بدون لشکرکشی، تمدنی را فروبپاشند،  بهترین راه متلاشی کردن نظام خانواده است.

 

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: لذا برای ساختن جامعه اسلامی نباید از نقش مادر و زن که تربیت حاکمان و فرمانرواها را به عهده دارد و در تمدن نقش فوق العاده دارد؛ غافل شد.

 

 


وی خاطرنشان کرد: مادر در همه محورهای شخصیت ساز انسان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نقش دارد.

کد خبر 1022861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha