اولین یادواره ۷ زن شهیده جیرفت برگزار شد 

امروز ۱۴ بهمن هم زمان با ایام الله دهه فجر اولین یادواره ۷ زن شهیده شهرستان جیرفت در حسینیه شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۴ بهمن هم زمان با ایام الله دهه فجر اولین یادواره ۷ زن شهیده شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مسئولین و خانواده های معظم شهدا در حسینیه شهدای این شهر برگزار شد.


«ناصر بهروز» در این یادواره، گفت: شاید یکی از معجزات تاریخی در عصر حاضر پیروزی انقلاب اسلامی باشد و این انقلاب در بهمن ۵۷ در شرایطی که شاه در اوج قدرت بود، با یاری خداوند و رهنمودهای امام راحل و نیز با همراهی مردم به پیروزی رسید.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: امام راحل به عنوان رهبری بصیر، مرجع و اسلام شناس مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را به درستی ترسیم کرده و مردم نیز پشت سر امام خمینی (ره) در این مسیر حرکت کردند.


وی تصریح کرد: مردم تثبیت کننده این انقلاب هستند و همواره از انقلاب و رهبری حمایت کرده اند از جمله در دوران جنگ تحمیلی مردم گوش به فرمان حضرت امام (ره) بودند.


بهروز نقش زنان در دوران دفاع مقدس را نقشی سازنده برشمرد و افزود: زنان میهن اسلامی ما با فداکاری بیش از ۲۰۰ هزار فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: بخش اعظم پشتیبانی جنگ بر عهده زنان بود و برخی از مادران چند فرزند شهید تقدیم انقلاب کردند و کلمات ناتوان از بیان ایثار و از خودگذشتگی‌ این مادران است.


وی اظهار کرد: ما برای عزت و سربلندی ایران اسلامی شهید داده ایم و عزت و سربلندی ما به برکت خون این شهیدان است و اگر جانثاری شهدا نبود قطعا سرنوشت ما چیز دیگری بود.


بهروز ادامه داد: ما باید نه تنها در حرف بلکه در عمل خدمتگذار واقعی برای خانواده های معظم شهدا باشیم و این ایام متعلق به انقلاب، امام راحل، شهدا، ایثارگران و جانبازان است و باید به نحو احسن این ایام را گرامی داریم.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت عنوان کرد: ملت قدرشناس ایران اسلامی نه تنها در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس امام راحل را تنها نگذاشت بلکه پس از وفات حضرت امام خمینی (ره) نیز گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و پشتیبان ولایت هستند.


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همه وجود خود را وقف خانواده های معظم شهدا کرده بود و باید مکتب حاج قاسم ترویج پیدا کند چرا که عزت در ادامه دادن راه شهدا است.


بهروز تصریح کرد: راه سعادت ما در گدایی از غرب نیست بلکه در پیروی از خط امام راحل، رهبری و شهدا است و شهید سلیمانی در درگاه خداوند و در نزد مردم عزتمند شد زیرا رهرو واقعی امام حسین (ع) بود.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۷ زن شهیده شهرستان جیرفت، تاکید کرد: این بانوان شهیده باید به جامعه معرفی شوند و برای معرفی شهدا می طلبد که دبیرخانه شهدا راه اندازی شود.

 

شایان ذکر است؛ یادواره ۷ زن شهیده شهرستان جیرفت با مشارکت بسیج جامعه زنان، پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام، جمعیت بانوان فرهیخته، اداره تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار شد.

 

۲ تن از بانوان شهیده شهرستان جیرفت سال ۶۷ در سانحه هواپیمایی به دست آمریکای جنایتکار به شهادت رسیده و یک تن توسط اشرار و ۴ تن نیز در مراسم تشیع پیکر سردار دلها به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

کد خبر 1022883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha