توجه به قرآن را به عنوان یک مطالبه جدی در دستور کار قرار دهیم

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه باید تلاش کنیم توجه به قرآن را به عنوان یک مطالبه جدی در دستور کار قرار دهیم گفت: به دنبال این هستیم با ساماندهی فعالیت‌های قرآنی بتوانیم مباحث قرآنی را با کمک فعالان این حوزه در همه موضوعات فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» عصر امروز (سه‌شنبه 14 بهمن) در دیدار با اعضای شورای قرآنی و فعالان قرآنی استان که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و همچنین چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق درک و فهم قرآن را بدهد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ما پنج تکلیف مهم نسبت به قرآن کریم داریم افزود: باور قرآن، صحیح‌خوانی قرآن، فهم معانی قرآنی، تدبر بر قرآن و مهم‌تر از همه عمل به قرآن از جمله این تکالیف هستند که البته تکالیف دیگری همچون تبلیغ قرآن نیز داریم که در مراحل بعد قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه اگر در جامعه به این تکالیف و به ویژه دستورات قرآن عمل می‌کردیم بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم را نداشتیم اضافه کرد: باید در زندگی فردی و اجتماعی خود دستورات قرآن را مدنظر قرار دهیم و بر اساس آنها پیش برویم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه قرآن در ایران و دنیا بسیار مظلوم است و باید تلاش کنیم توجه به قرآن را به عنوان یک مطالبه در دستور کار قرار دهیم عنوان کرد: مقام معظم رهبری این موضوع را همچون فرزندآوری و ازدواج یک مطالبه جدی می‌دانند و بر همین اساس حفظ 10 میلیونی قرآن را مطرح کردند.

 

وی ابراز کرد: از سال گذشته با شیوع ویروس کرونا متاسفانه فعالیت‌ها و تجمعات قرآنی و فرهنگی در استان و کشور کاهش یافته و هر گاه خواستیم اجتماعی را با حضور فعالان قرآنی و فرهنگی برگزار کنیم به دلیل اینکه خلاف دستورالعمل‌های ستاد کرونا بود، انجام نشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی قرآن در مرکز استان اذعان کرد: دغدغه ما قرآن بود و ما به دنبال این هستیم که بحث قرآنی را در همه موضوعات از روخوانی قرآن تا مراحل عالیه تلاوت، حفظ، مفاهیم،و تفسیر و ... در استان فعال کنیم.

 

وی با بیان اینکه البته این کارها در مناطق استان انجام می‌شود ولی هدف ما این بود که با راه‌اندازی این مؤسسه یک ساماندهی در فعالیت‌های قرآنی صورت بگیرد تصریح کرد: باید بتوانیم یک کار قوی قرآنی در استان با کمک فعالان این حوزه انجام دهیم و هر ماه نشست‌های قرآنی در مرکز استان یا یکی از شهرستان‌ها داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه باید صدای واحدی از جامعه قرآنی شنیده شود خاطر نشان کرد: خوزستان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه قرآنی دارد و بهترین قاریان، حافظان، مداحان، عالمان، شاعران و فرهیختگان در این استان هستند که باید با کمک آنها جهش خوبی در حوزه قرآن ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه شورای عالی قرآن استان به دلیل کرونا مدتی است که برگزار نشده که باید طوری برنامه‌ریزی شود که بتوانیم جلسات آن را به صورت مرتب اجرا کنیم ادامه داد: برای اینکه کارهای قرآنی زمین نماند لازم است در این شورا کمیته‌هایی در تخصص‌های مختلف تشکیل شود و هر کمیته پیگیر بخشی از امور قرآنی استان باشد.

 

امام جمعه اهواز بر پیگیری بیمه قاریان و حافظان تاکید کرد و یاد آور شد: در استان ادارات و مؤسسات زیادی در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند که باید تلاش شود یک انسجام واحدی تحت عنوان جامعه قرآنی در فعالیت‌های آنها شکل بگیرد.

 

کد خبر 1022902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha