۹۳ درصد از گلزار شهدای  کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده اند

موسوی از ساماندهی ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمدخبر داد و گفت: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا استانی بوده و با توجه با کمبود اعتبارات، شبانه‌روز تلاش کردیم تا توانستیم اعتبارات لازم برای ساماندهی ۷۰ گلزار شهدا را به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (۱۴ بهمن ماه) با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

 

«سید منصور موسوی» در این دیدار گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی شهیدپرور و ایثارگری هستند و هر کاری که برای آنها انجام بدهیم، کم است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع توانبخشی و فرهنگی ایثارگران یاسوج بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی دوباره احیاء شد و اکنون این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی تصریح کرد: این پروژه حق جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بود که متأسفانه به دلایلی متوقف بود اما الحمدالله در یک مکان بسیار خوب و بکر در حال ساخت است.

 

موسوی با اشاره به اینکه این یک قدم اساسی برای جامعه ایثارگری و خانواده شهید است، اضافه کرد: در چهار شهرستان باشت، چرام، بهمئی و لنده که ساختمان بنیاد شهید وجود ندارد ابتدا ساختمان‌هایی برای آن‌ها خریداری شد و سپس با هزینه‌هایی که انجام شد، تغییر کاربری صورت گرفت.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اکنون این شهرستان‌ها هم ساختمان ملکی در خور شان جامعه ایثارگری دارند و برای این کار در سال ۹۶ یک میلیارد تومان هزینه شد.

 

وی از راه‌اندازی شعبه ویژه جامعه ایثارگری در دستگاه قضایی استان خبر داد و افزود: به منظور تکریم جایگاه خانواده شهدا و ایثارگر شعبه‌ ویژه ایثارگران در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

 

موسوی با بیان اینکه ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده اند، اظهار کرد: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا استانی بوده و با توجه با کمبود اعتبارات، شبانه‌روز تلاش کردیم تا توانستیم اعتبارات لازم برای ساماندهی ۷۰ گلزار شهدا را به دست بیاوریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای زیادی را در بی‌پولی انجام دادیم، بیان کرد: ساماندهی گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام دادیم. 

 

وی یاسوج را پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و یادآور شد: هنگامی که مسئولان کشوری به استان سفر می‌کنند در نخستین قدم به زیارت گلزار شهدای یاسوج می‌روند که لازم بود تغییراتی در این گلزار ایجاد شود و نمای بیرون آن و همچنین مقاوم‌سازی آن با ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد.

 

موسوی به تفاهم نامه بنیاد شهید با صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در راستای تبیین و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کارهای خوبی را با صدا و سیما انجام دادیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبات خانواده شهدای استان پرداخت و هزینه درمان ایثارگران استان نیز به روز شده است.

 

وی به مظلومیت‌های استان در حوزه ایثارگری هم گریزی زد و گفت: شهید زرین فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما در استان‌های دیگر روی آنها مانور می‌دهند.

 

موسوی با اشاره به مستمری جامعه هدف، ابراز داشت: برقراری مستمری ۶۰۰ نفر از ایثارگران در سال جاری عملیاتی شده و برای ۷۸۰ نفر از والدین معظم شهدا و ... حق مراقبت مشخص شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین حل مشکل ۴۰ هکتار از زمین های منطقه شرف آباد بعد از ۲۵ سال و انجام جلسات متعدد دوساله در شهرداری واستانداری که جا دارد از این عزیزان تشکر ویژه نمایم.

 

وی یکی از مشکلات اصلی استان را مربوط به خانواده ۴۰۰ شهید مجرد دانست و خاطرنشان کرد: این ۴۰۰ شهید مجرد استان بدون حکم حقوقی بوده اند که نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس حتماً پیگیر این مشکل برای استان و کل کشور باشند، در حالی که ده‌ها هزار خانواده شهید در کشور چنین مشکلی دارند و این خانواده‌ها به همین دلیل که حکم حقوقی ندارند با سختی و مرارت و با حداقل دریافتی زندگی را سپری می‌کنند.

 

موسوی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۳۶ شهید مجرد دارد، به بیکاری جامعه ایثارگران گریزی زد و گفت: ۱۶ دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آنها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است.

کد خبر 1022953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha