عدالت در  رفتار اجتماعی بین فردی لازم است

حجت الاسلام رهبر گفت: عدالت در همه زمینه ها حتی رفتار اجتماعی و تعاملات بین فردی لازم و باید حد و حدود رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجه الاسلام «علی رهبر» در نشست بررسی و تبیین حکمت‌های نهج البلاغه در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوائی مرکزی شهید نصر اصفهانی به اهمیت کتاب نهج البلاغه اشاره کرد و اظهارداشت: شیعیان  کتاب نهج البلاغه را که بعنوان برادر قرآن معرفی شده را بخوانند و از  حکمت ها ومعارف بلند آن را بهره ببرند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: بسیاری از افراد غیرمسلمان و غیرشیعه مثل جورج جرداق مسیحی بیشترین بهره را برده اند که این فرد مسیحی  پنج جلد کتاب در ارتباط با شخصیت و گفتار حضرت علی (ع) نوشته و یا شخص دیگری  بیش از200 مرتبه نهج البلاغه را مطالعه کرده و یا ابن ابی الحدید که سنی مذهب بوده  20جلد شرح عربی برای این مصحف به نگارش درآورده است.

 

وی اضافه کرد: بزرگانی مثل میرزای قمی، آیت الله آقا بزرگ تهرانی و علامه جعفری به عظمت امام علی(ع) و کتاب نهج البلاغه تاکید داشته و نهج البلاغه را کتابی با قوت واستحکام برای عموم جهانیان پس از قرآن معرفی کرده اند.

 

حجت الاسلام رهبر، به نامه53 نهج البلاغه در باب عدالت اشاره و تصریح کرد: این مصداق از کتاب امیرالمومنین(ع) سند عدالت تاریخ در سازمان ملل شناسائی وثبت شده که نشان از حقانیت بی بدیل مکتب و مذهب حیات بخش شیعه دارد.

 

وی به موضوع عدالت از منظر امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت تعامل با مردم و تعامل با خود را دو نمونه از تعاملات فردی و اجتماعی معرفی کرده که ارتباط با مردم  بسیار مهم بوده و نباید این برخورد  رو بنائی رعایت  اهمیت دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: زمان احمد شاه قاجار 45 درصد مردم ایران توسط انگلیسی ها کشته شدند و بسیاری از حق و حقوق کشورمان در دوران طاغوت ضایع شد ولی با تشکیل انقلاب اسلامی و حفظ آزادی و استقلال به نتایج  خوبی در امنیت، آرامش و توسعه دست یافته ایم.

 

وی عزت و افتخار آفرینی اکنون کشور را نتیجه انقلاب اسلامی و رجوع به مکتب حیات بخش محمدی وعلوی دانست و خاطرنشان کرد: از فرصت ها باید برای قوی شدن در تمامی زمینه ها بهره ببریم.

کد خبر 1022961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha