اصناف فاروج در انتظار دریافت تسهیلات کرونایی

مدیر صمت شهرستان فاروج گفت: خسارت ناشی از کرونا به واحدهای صنفی شهرستان به ۱۶ میلیارد تومان رسیده و اصناف منتظر دریافت تسهیلات کرونایی هستند.

«احسان افتخاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از ابتدای امسال با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی به تناسب تصمیم های ستاد پیشگیری از کرونا، واحدهای صنفی شهرستان هم دچار خسارت شدند که این رقم تاکنون به 16 میلیارد تومان رسیده است.

 

مدیر صمت شهرستان فاروج با اشاره به پیش بینی پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات به اصناف شهرستان از سوی استانداری افزود: 99 واحد صنفی برای دریافت این تسهیلات معرفی شدند که امیدواریم روند پرداخت سرعت بگیرد.

 

افتخاری گفت: به همان نسبت که در تلاش برای کمک به واحدهای صنفی خسارت دیده هستیم با واحدهای متخلف در رعایت پرووتکل های بهداشتی به صورت قانونی و جدی برخورد می شود.

 

وی به افزایش 300 درصدی بازرسی ها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 131 پروند با 158 عنوان تخلف به ارزش دو میلیارد و 572 میلیون و 747 هزارتومان برای گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و عرضه خارج از شبکه  تشکیل شده است.

 

وی افزود: از ابتدای سال تا هفته اول بهمن ماه، چهار هزار و 873 بازرسی از سطح اصناف شهرستان و علاوه بر آن 255 گشت هم به صورت مشترک  انجام شده است.

 

افتخاری گفت: در این مدت 137 شکایت مردمی ثبت شده  که از این تعداد، 31 تخلف به تشکیل پرونده انجامیده  و 106 مورد هم غیر تخلف بوده است.

کد خبر 1023003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha