دانشگاه پیام نور خراسان شمالی ظرفیت آموزش الکترونیکی هزار دانشجو را دارد

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی با توجه به امکانات الکترونیکی و زیرساخت ها برگزاری کلاس آنلاین در لحظه برای هزار دانشجو را دارد، گفت: در عمل هیچ مشکلی برای پذیرش دانشجو نداریم.

«نورالله فیضی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: دانشگاه پیام نور تا حدودی زیر ساخت های آموزش از راه دور را داشت و هم اکنون نیز این زیرساخت ها و امکانات افزایش یافته و حتی پیشرفته تر نیز شده است.

 

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با بیان اینکه باید از ظرفیت غیرحضوری شدن استفاده بهینه کنیم، افزود: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا یک تهدید است اما باید ما آن را به فرصت تبدیل کنیم که برگزاری کلاس های غیر حضوری که از قبل نیز در این دانشگاه وجود داشت را باید تقویت کنیم و دانشجو در هر نقطه ای از کشور باید بتواند از امکانات آموزشی به صورت الکترونیکی استفاده کند که خوشبختانه در واحدهای پیام نورعملی شده است.

 

فیضی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان دارای هشت واحد است، گفت: در این واحدها حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در حال تحصیل هستند که در برخی از سال ها حتی تعداد دانشجویان واحدهای این مرکز آموزش عالی به ۱۴ هزار دانشجو  نیز می رسد اما در این سال ها جذب دانشجویان کاهش یافته است.

 

وی افزود: در سال تحصیلی امسال هزار دانشجو جذب واحدهای پیام نور استان شدند که نسبت به سال تحصیلی پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

 

وی همچنین بر عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در راستای این مهم بسیار تلاش کرده و حتی در مناطق دور افتاده نیز واحد دارد که هم اکنون تمامی شهرستان های استان از دانشگاه برخوردار است و حتی در شهرستان  راز و جرگلان که هیچ مرکز آموزش عالی وجود ندارد، تنها واحد پیام نور فعال است.

 

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی افزود: هم اکنون باید در دانشگاه ها بیشتر به ارتباط صنعت و جامعه بپرداریم که این مهم نیز در دست اقدام است.

 

فیضی افزود: هم اکنون در واحد فاروج مرکز رشد زعفران دایر شده که با پارک علم و فناوری نیز مشارکت دارد.

 

وی گفت: در واحد راز و جرگلان دوره پژوهش گیاهان دارویی، در واحد آشخانه پرورش گل محمدی دایر شده و در واحد بجنورد نیز با صنایع استان ارتباط برقرار شده است.

 

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، بر ارتباط و تعامل با صنایع تاکید کرد و افزود: باید به این حوزه بیشتر بپردازیم و پروژه های کارشناسی ارشد را به این سمت و سو هدایت کنیم.

 

 

کد خبر 1023021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha