عشایر شیروان از پنل خورشیدی برخوردار شدند

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: با توزیع پنل های خورشیدی طی سه سال اخیر تاکنون، عشایر این شهرستان از پنل خورشیدی برخوردار شدند.

«علی ابراهیمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: طی سه سال اخیر از آغاز توزیع پنل خورشیدی تاکنون، 160 دستگاه بین خانوارهای عشایری این شهرستان توزیع و تحویل داده شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان بیان کرد: با هدف تامین انرژی مورد نیاز و روشنایی در مناطق عشایری با توزیع پنل های خورشیدی 160 خانوار مشتمل بر 800 نفر جمعیت از نعمت روشنایی برخوردار شدند.

 

ابراهیمی با بیان اینکه از این تعداد 58 دستگاه امسال بین خانوارهای عشایری توزیع شد، عنوان کرد: اعتبار هر دستگاه 12 میلیون ریال است که 50 درصد توسط عشایر و 50 درصد کمک بلاعوض دولتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: این پنل ها به وسیله صفحه خورشیدی، نور خورشید را جذب و به وسیله یک باتری مبدل انرژی خورشیدی را به انرژی نورانی تبدیل می کند که می توانند تا سه لامپ هفت وات برق، مصارف شارژ گوشی همراه، چراغ قوه و غیره داشته باشد و با توجه به استقبال خوب عشایر شهرستان این طرح همچنان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: پنل های خورشیدی در سامانه های محلی عشایر که از چادر استفاده می کنند توزیع شده و سال آینده قرار است تعدادی پنل خورشیدی که وزارت نیرو تعهد کرده جذب کنیم که تعداد آن هنوز مشخص نیست.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان با اشاره به اینکه وجود پنل‌های خورشیدی باعث حفظ محیط زیست می شود، افزود: ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل خورشیدی در تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی نقش بسزایی دارد.

 

به گفته ابراهیمی شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 1023059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha