۳ طرح استان اصفهان در حوزه فرهنگ عمومی به صورت کشوری اجرا می شوند

حجت الاسلام معتمدی گفت:‌ ایجاد ۹ کارگرو تخصصی در شورای فرهنگ عمومی، تدوین سند توسعه ارتقا و توسعه کارکرد مساجد و ایجاد رصدخانه فرهنگی اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب و برای اجرا به سایر استان ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلیمن «رمضانعلی معتمدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، گفت: منطقه کاشان در مباحث مختلف فرهنگی و مذهبی به خوبی درخشیده است و ظرفیت های کم نظیر و بی نظیری در این منطقه وجود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رصد، پایش، هدف گذاری، برنامه ریزی و اقدام عملی را اولویت امروز مباحث فرهنگ عمومی در منطقه برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است و امروز هم باید در بخش های مختلف فرهنگی از ظرفیت مردم بهره برد.

 

حجت الاسلام معتمدی به تدوین سند ارتقا و توسعه کارکرد مساجد اشاره کرد و افزود: این سند تمام ظرفیت های دستگاه ها و نهادها را به کار می گیرد تا با محوریت امام جماعت بتوانیم به مسجد طراز اسلامی برسیم.

 

وی به رونمایی از 9 کارگروه تخصصی در حوزه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور گزارشی از شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها را ارائه کردیم که 3 طرح استان اصفهان مصوب شد که به کل کشور ابلاغ شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: ایجاد 9 کارگرو تخصصی در شورای فرهنگ عمومی، تدوین سند توسعه ارتقا و توسعه کارکرد مساجد و ایجاد رصدخانه فرهنگی اجتماعی مقرر شد به همه استان ها برای اجرا ابلاغ شود.

 

حجت الاسلام معتمدی گفت: کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و امور مساجد، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست، کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم، کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده و کارگروه توسعه فعالیت های قرآنی و فرهنگی و هنری عناوین این 9 کارگروه هستند.

 

کد خبر 1023122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha