تصویب طرح ترویج کشتی و ورزش های پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی فارس پیامدهای مطلوبی دارد

آیت الله دژکام گفت: امیدواریم که طرح ترویج کشتی و ورزش های پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی فارس تصویب شود تا شاهد روی آوردن جوانان به سمت این ورزش اصیل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در دیدار با «علیرضا دبیر»، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: مردانگی و فتوت همواره از ویژگی های کشتی گیران بوده است که در کشتی گیران ما نیز ویژگی شاخص و مشهودی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تبریک دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه (س) ادامه داد: کشتی یک ورزش محبوب ملی راهبردی هم محسوب است و بارها پرچم ایران را در مجامع جهانی بالا برده و افتخار آفریده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رشته کشتی و ورزش زورخانه ای در کنار ارتقای سلامت بدن، سلامت روح را نیز تایمن می کند و موجب تقویت خصلت های مروت و مردانگی می شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به سایر خوبی های رشته کشتی بیان کرد: کشتی در تربیت روح و نفس آدمی نقش موثری دارد و لازم است تا برای فراگیری و تمایل جوانان به این رشته ورزشی در جامعه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری برای اوج گیری مجدد کشتی در فارس بیان کرد: امیدواریم که طرح ترویج کشتی و ورزش های پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی فارس تصویب شود تا شاهد روی آوردن جوانان به سمت این ورزش اصیل باشیم.

کد خبر 1023174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha