حضرت فاطمه زهرا(س)، نمونه روشن تقوا

حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه روشن تقوا، سیمای پرفروغ دین و ایمان و اسوه تمام عیار بانوان مسلمان است که در فضیلت ایشان نویسندگان مذاهب اسلامی روایت‌ها آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فاطمه(س) نزد تمام مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است که علو‌ مقام این بانوی بزرگوار تنها محدود به عصر حیات ایشان نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد.

 

وی در تاریخ اسلام بانویی نمونه و یگانه است که در عرصه‌های مختلف جایگاه درخشنده‌اش بروز و ظهور پیدا کرده و شان و منزلت این کوثر بی‌عظمت در روایات و احادیث و تفاسیر یادآوری شده است.

 

در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیر انسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند قطعا پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه باشد.

 

 

عفاف و حجاب و پرهیزکاری مهمترین ویژگی ام‌ابیها

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان نیز با بیان اینکه تقوا، حیا، عفاف و حجاب، امام شناسی و پرهیزگاری از مهمترین ویژگی‌های ام ابیهاست اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که اگر هر یک از آنها را در زندگی به کار ببریم مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: حضرت زهرا (س) مادری عفیف و پاکدامن و همسری دلسوز و دختری فداکار برای پیامبر اکرم (ص) بودند که لقب ام ابیها را داشته‌اند.


وی نامگذاری میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را با عنوان گرامیداشت مقام زن، افتخار بزرگی برای زنان اسلام دانست و افزود: امروز توسعه ی فرهنگ فاطمی آثار و برکات بسیاری را دارد که جامعه ی ما را از بسیاری از آسیب ها مصون می کند و مایه افتخار شیعه و سنی است لذا دختران جوامع اسلامی ما باید از شخصیت این بانوی اطهر درس بگیرند و آن را در زندگی خود جاری و ساری کنند تا بتوانیم راه آن بانوی بزرگوار را ادامه دهیم.

 

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان  با بیان اینکه تربیت خوب مادران ایرانی بود که در هشت سال دفاع مقدس هزاران جوان را به جبهه‌های جنگ کشید تا حماسه‌ای جاودان خلق کنند، تصریح کرد: برگزاری این مراسم‌‌ها به پاس قدردانی از کمترین زحمات مادران ایرانی است.

 

سیره حضرت فاطمه(س) الگویی کارآمد برای تمامی مردان و زنان عالم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام زنان مسلمان است و باید بانوان جامعه این بانوی بزرگ را الگوی خود بدانند.

 

حجت‌الاسلام برومند رازیانی به وصف خصایل نیکو و شخصیت آسمانی حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: سیره حضرت فاطمه(س) الگویی کارآمد برای تمامی مردان و زنان عالم است.

 

وی افزود:  با بررسی ابعاد مختلف دوران زندگانی حضرت فاطمه(س) نکات بسیار ارزشمندی می‌توان کسب کرد که در دل تاریخ ماندگار شده‌اند؛ چرا که زندگانی این بانوی بزرگوار اسلام با خود نکاتی دارد که در صورت الگو‌برداری از آن، صاحب یک زندگی دینی خواهیم شد.

 

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند سیده و سرور زنان دو عالم حضرت زهرا(س) است و این موضوع نشان‌دهنده شخصیت و جایگاه ویژه ایشان است.

 

حجت‌الاسلام رازیانی بیان داشت: همسرداری، خانه‌داری و تربیت اولاد حضرت فاطمه (س) نشان از شخصیت بی‌نظیر ایشان در طول تاریخ بشریت است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز به برنامه‌های هفته زن اشاره کرد و افزود: جشن میلاد کوثر، دیدار با زنان سرپرست خانوار، محفل انس با قرآن به صورت مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات ورزشی و نقاشی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری کارگاه آموزشی و غیره ز جمله برنامه‌های به مناسبت هفته زن و روز مادر است.

 

با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) زن جایگاه یافت

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج نیز با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا و گرامیداشت هفته زن اظهار کرد: در گذشته زن جایگاهی نداشت اما با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) زن جایگاه یافت و امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی نیز زنان توانمندتر از گذشته در صحنه‌ها حضور دارند.

 

درخش علیمرادی  بیان کرد: امروز همه ما باید از این بانوی بزرگوار الگو بگیریم و ویژگی‌های بارز ایشان را در زندگی رعایت کنیم.

 

وی اضافه کرد: فاطمه(س) بی‌شک الگوی کامل بشریت است و زبان از شمارش فضایل او و قلم از نوشتن آن عاجز است و باید قدر وجود بی‌مثالش را بدانیم و در زندگی مادی و معنوی  خود سیره و سخن او را شاهراه سعادت و نجات قرار دهیم.

کد خبر 1023198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha