۴۰۰ طرح به مناسبت دهه فجر در شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح می‌شود

رسولیان گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۴۰۰ طرح سرمایه‌گذاری به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت دهه فجر در شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف کشور بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی رسولیان» امروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن) در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این تعداد با اعتبار 28 هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: همچنین در حوزه زیرساخت‌ها نیز یک هزار میلیارد تومان طرح در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رسولیان با اشاره به عملکرد این سازمان در سال جاری، خاطرنشان کرد: امسال واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی 112 درصد رشد داشته است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تقویت صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی را از مهمترین برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: مدیرانی استانی نسبت به حضور صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی همت کرده و با لغو محدودیت‌ها، مکانی را برای فعالیت این اصناف اختصاص دهند.

 

رسولیان، تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف کشور را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: تلاش می‌شود تا زیرساخت‌ها را در تمامی شهرک‌های صنعتی به طور متوازن توسعه دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این دغدغه در سازمان صنایع کوچک وجود دارد که مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق کمتر توسعه ‌یافته تدوین و اجرا شود اما موانع قانونی در این خصوص وجود دارد که می‌طلبد با ارائه لایحه‌ای به مجلس، موانع کنونی برطرف و رویه موجود اصلاح شود.

 

رسولیان افزایش اختیارات استان‌ها را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: بی‌شک در کنار نظارت‌های کلان سازمان، اعطای اختیارات بیشتر به استان‌ها می‌تواند سازنده و مفید باشد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی نیز اعلام حمایت کرد و گفت: اگرچه در برخی موارد اشکالات و ایراداتی شکل گرفته اما کلیت موضوع مورد تائید و حمایت این سازمان است.

 

کد خبر 1023208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha