بانوان به عنوان مربی و تربیت کننده، وظیفه انسان سازی دارند

امام جمعه شیروان گفت: در اسلام نگاه بر این است که زن، محور و کانون خانواده و مربی و تربیت کننده جامعه بوده و وظیفه انسان سازی و جامعه سازی را بر عهده دارد و منزلت زن قابل معامله با هیچ چیز نیست.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: روز زن و بزرگداشت مقام مادر به نام حضرت زهرا(س) نامگذاری شده است که در نگاه اسلام، زن جایگاه و منزلت ویژه ای دارد نگاه اسلام به زن این است که باید کرامت داشته باشد و در شخصیت وجودی او کرامت او باید حفظ شود.

 

امام جمعه شیروان بیان کرد: در دو برهه از تاریخ به زن ظلم شده که یکی در جامعیت قدیم که زن را به عنوان کالا مبادله می کردند و دیگر جاهیلت مدرن امروز که زن را ابزار مطامع و مفاسد خود می دانند و ابزار اقتصادی که به عنوان نیروی کار و کم توقع در کارخانه ها و کمپانی ها از وی استفاده می شود.

 

حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: برخی از مردان از حضور زن در جامعه برای سود بردن خود استفاده می کنند که از واقعیت وجودی و کرامت ذاتی زن کاسته می شود ولی در نگاه اسلام به زن، حفظ جایگاه و پیدا کردن وظایف او در جامعه است که حفظ حیا و حریم به حفظ جایگاه واقعی زن کمک می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در اسلام نگاه بر این است که بیش از مردان به زنان توجه شود و از لحاظ محور و کانون خانواده زن مربی و تربیت کننده جامعه است و وظیفه انسان سازی و جامعه سازی را بر عهده دارد و منزلت زن قابل معامله با هیچ چیز نیست.

 

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و تأکید بر الگو قرار دادن زنان و تاسی از سیره آن حضرت تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در معنویت، اخلاق، خانواده و جامعه حضور فعال و خوبی داشتند و به عنوان شخصیتی بودند که کرامت ذاتی داشتند.

 

کد خبر 1023224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha