همایش تجلیل از بانوان فاطمی در لنگرود برگزار شد

فاریابی از برگزاری همایش تجلیل از بانوان فاطمی و تقدیر از مادران و همسران شهدا در لنگرود خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود ، « مجید فاریابی » در همایش تجلیل از بانوان فاطمی که همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت فاطمه زهرا (س)  امروز ( چهارشنبه، ۱۵ بهمن ) در کانون زینبیه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز  بر اساس روزشمار انقلاب به " انقلاب اسلامی " سیره فاطمی، منزلت زن، سبک  زندگی ایرانی و اسلامی"  نامگذاری شده  است، گفت: فاطمه زهرا ( س) الگوی جادوانه زنان عالم است و سیره عملی و تربیتی بانوی مکرم اسلام الگویی کامل ‌برای زنان و دختران جامعه است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنگرود، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این نظام و انقلاب تجدید حیات اسلام در جهان بود که به لطف الهی و معمار کبیر  بنیانگذار جمهوری اسلامی این تجدید ایجاد شد.


وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و  سازندگان چله دوم انقلاب، افزود: " ادامه راه انقلاب نسبت به آنچه طی شده دشواری هایش به مراتب کمتر است و مشکل اصلی در اداره امور کشور و معیشت مردم مدیریتی است" .

 

فاریابی با اشاره به اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب که نگاه اسلام به جنسیت نگاه درجه دوم است، تصریح کرد:  نگاه درجه اول حیثیت انسانی است جنسیت امر ثانوی است و در مسیر اصلی بشر هیچ تاثیری ندارد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنگرود ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س)  غایت خلقت است و بنا به فرمایش امام راحل، نقش زن در انقلاب چه در پیدایش و استمرار آن بسی بزرگ است و از دامن زن است که مرد به معراج می رود.

 

گفتنی است، در این مراسم از مادران و همسران شهدا و حافظین قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1023281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha