لرستان رتبه چهارم تولید میوه با کیفیت را دارد

عبدالهی با بیان اینکه استان لرستان رتبه چهارم تولید میوه باکیفیت در کشوررا دارد،گفت: توسعه ظرفیت سردخانه ای در استان برای ذخیره سازی محصولات باغی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان خرم آباد، « اسد عبدالهی» امروز(15 بهمن)  در آیین بهره برداری از سردخانه سه هزار تنی سلسله، اظهار داشت: استان لرستان در عرصه های مختلف بویژه محصولات کشاورزی و باغی دارای ظرفیت های بیشماری است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به ضرورت توسعه صنایع تبدیل و سردخانه ای در استان، افزود: متاسفانه ظرفیت کاملی برای نگهداری محصولات تولیدی در این استان وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه ظرفیت سردخانه ای در استان برای ذخیره سازی محصولات باغی، ادامه داد: غالب محصولات باغی استان در فصل برداشت به فروش می رسد و فصول بعد، مجبور به خرید از استان های دیگر به قیمت بالا می شویم.

 

عبدالهی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اظهار داشت:در این وضعیت، بخش کشاورزی به اقتصاد کشور، تامین نیازهای غذایی و توسعه صادرات کمک شایانی کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در سرمایه گذاری ها به آمایش سرزمین دقت نشده است در حالی که توجه به این مهم نقش موثری در توسعه و موفقیت فعالیت های اقتصادی دارد.

 

عبدالهی با اشاره به اینکه سلسله یکی از شهرستان های موفق لرستان در حوزه کشاورزی است ادامه داد: طی سال های اخیر اقدامات موفقی در بخش های آبیاری تحت فشار و احداث صنایع این منطقه انجام شده است.

کد خبر 1023285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha