جشنواره فیلم فجر در خوزستان آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ظهر امروز چهارشنبه (۱۵ بهمن) در سینما ساحل اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» ظهر امروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن) در آیین افتتاحیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان همزمان با کل کشور که در سینما ساحل اهواز و با اکران فیلم زالاوا برگزار شد، این جشنواره را اتفاق بسیار مهمی دانست و اظهار کرد: اوضاع فرهنگی و هنری ما از جمله سینماها و مراکز فرهنگی و هنری ۱۱ ماه به علت بیماری کرونا تعطیل هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: فضا و مکانی که ۱۱ ماه از تعطیلی آن گذشته باید اوضاعش خراب باشد اما این با وجود مسائل مالی اما سینماها جهت این جشنواره آماده شد.

 

وی با بیان اینکه متولی اصلی این رویداد سینمایی، انجمن سینمای خوزستان به همراه معاونت سینمایی این اداره کل است تصریح کرد: امسال۱۶ فیلم جشنواره به خوزستان آورده شد و این رویداد علاوه بر اهواز در شهرستان‌های شوشتر، ایذه، آبادان و خرمشهر انجام می‌شود.

 

جوروند اضافه کرد: این جشنواره سال‌های قبل تنها در اهواز برگزار می شد و همچنین امسال هم در بسیاری از استان ها تنها در یک سینما اکران می شود که خوزستان جزو استان های اولی است که در پنج شهرستان میزبان این جشنواره هستند‌.

 

جوروند با اشاره به اینکه خوزستان ریشه تاریخی در سینما دارد بیان کرد: استان خوزستان تهیه کنندگان، بازیگران، کارگردانان و هنرمندان خوبی در عرصه سینما به این هنر تقدیم کرده و آثار ماندگاری را تولید کردند که از جمله آنها مرحوم محمد عفراوی و مرحوم سیاح زاده تصویربرداری که صبح امروز به خاک سپرده شد.

 

وی در پایان به جلسه شب گذشته خود با استاندار خوزستان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: هنرمندان حوزه های مختلف در فرهنگ و هنر از بیماری کرونا بسیار متضرر شدند که باید نگاه جدی به این موضوع شود.

 

کد خبر 1023326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha