​لزوم تشکیل حوزه‌های قضائی در برخی نقاط گیلان

محمدیاری با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به گیلان لزوم تجهیز و توسعه حوزه‌های قضائی در برخی از نقاط گیلان از جمله حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سازوکاری در گیلان برای جلوگیری از موازی‌کاری ایجاد شود.

«حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سفر ریاست قوه قضائیه به استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم تجهیز و توسعه حوزه‌های قضائی اظهار داشت: باید سازوکاری در استان گیلان برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها ایجاد شود.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه سفر آیت‌الله رئیسی به استان گیلان می‌تواند سفری بسیار خوب و مثمرثمری باشد عنوان کرد: بدون شک در حوزه‌های مختلف و با تعاملی که بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد می‌توان یکسری مشکلاتی که در سطح استان گیلان و حوزه انتخابیه وجود دارد را حل و فصل کرد.

 

محمدیاری دستگاه قضایی را دستگاهی نظارتی و به نوعی دستگاهی اجرایی دانست و بیان داشت: ما مراجعات مختلفی در حوزه‌های متعدد داریم که حفظ انفال از جمله آن محسوب می‌شود از طرفی عمران و آبادانی به همین بحث برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها معطوف می‌شود و این موضوع معضلی برای استان گیلان شده و پروژه‌های عمرانی معطل مانده است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تعریف یک سازوکار دقیق برای جلوگیری از موازی‌کاری را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: تجهیز و توسعه حوزه‌های قضائیه در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال هم از جمله مواردی است که پیگیر آن هستیم و انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد. 

 

وی راه‌اندازی حوزه‌های قضائیه در برخی نقاط را ضروری اعلام کرد و در تشریح بیشتر این مطلب بیان داشت: منطقه اسالم بالغ بر 40 هزار نفر جمعیت و حدود 60 روستا دارد از طرفی به خاطر اینکه حجم کار در دادگستری تالش کم شود پیشنهاد کردیم که بتوانیم حوزه قضائیه را در آنجا افتتاح کنیم.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس مسائل مربوط به بنیاد مسکن و منابع طبیعی را هم متذکر شد و ابراز داشت: با توجه به اینکه حجم عظیمی از مراجعات معطوف به همین دو حوزه بوده نیاز است که یک تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط و دستگاه قضایی به عنوان متولی برخی از امور برقرار شود.

 

محمدیاری با تاکید بر اینکه پیشنهادات نمایندگان گیلان از طریق مجمع نمایندگان استان حتما مطرح و مورد پیگیری قرار می‌گیرد تصریح کرد: در جلساتی که با سفر ریاست قوه قضائیه در گیلان تشکیل می‌شود، سعی می‌کنیم در تمام حوزه‌ها اگر معضل و مشکلی باشد آنرا به شکل شفاهی و یا مکتوب در اختیار ریاست دستگاه قضایی بگذاریم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تعامل و ارتباط خود با اعضای کمیسیون حقوق و قضایی مجلس نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید توجهی جدی دارند و لازم است بسترهای تحقق این اهداف فراهم شده و موانع آن برطرف شود.

کد خبر 1023330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha