دهیاری دریاسر اولین سند روستایی دهیاری  را دریافت کرد

دو فقره سند روستایی به نام دهیاری دریاسر برای اولین بار در شرق گیلان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر سند دهیاری روستای دریاسر با حضور فرماندار لنگرود به دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا تحویل داده شد.

 

« رحیم حیدری»  در این مراسم با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت بانوی آب و آینه فاطمه زهرا ( س)، گفت: بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند و نیمی دیگر هم پرورش دهندگان جسمی و روح و روان هستند و به طور کلی جامعه را بانوان مدیریت می کنند.

 


فرماندار شهرستان لنگرود سند مالکیت روستایی را هویت بخشی به املاک روستائیان دانست و اذعان کرد: هدف از اجراي طرح سند دار كردن املاك روستاها بهره مند شدن مالك از مزاياي سند مالكيت در اخذ تسهيلات و وثيقه و جلوگيري از بروز اختلافات ملكي است.

 

حیدری شناسنامه دار کردن املاک، مستغلات و اموال دولتی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات در کشور ما این است که بسیاری از اموال دولتی سند ندارند و به عنوان مثال بسیاری از مدارس که توسط اشخاص خیر هبه می شود از سند اموال عمومی برخوردار نیستند.

 

فرماندار شهرستان لنگرود ادامه داد: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اصل و سرمایه اجتماعی محسوب می شوند و باید امورات مربوط به آنها به خوبی دنبال شود و صدور سند  مالکیت روستایی یکی از این امور است.

 


 *صدور ۱۳ هزار و ۷۳۶ جلد سند روستایی

« مصطفی شعبانزاده »  در این مراسم با بیان اینکه بعد از تاسیس قانون دهیاری های خودکفا،دهیاری ها به عنوان دستگاه اجرایی دوشادوش شهرداری در روستاها در حال خدمات رسانی به روستائیان هستند، گفت: دهیاری دریاسر در سال ۷۱ دهداری بود که در سال ۸۱ به دهیاری تبدیل شد. 

 

دهیار روستای دریاسر ، جمعیت رسمی روستای دریاسر در آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، دو هزار و ۹۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: طبق بررسی های درب منزل بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت در این روستا زندگی می کنند.

 

 شعبانزاده از صدور ۱۳ هزار و ۷۳۶ جلد سند روستایی خبر داد و تصریح کرد: استارت صدور سند روستایی در قانون توسعه چهارم توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد زده شد و این تعداد از سندهای روستایی از ابتدای تصویب این قانون تا کنون  بوده است.

 

دهیار روستای دریاسر از  اخذ اولین سند ساختمان اداری و تاسیسات دهیاری درسطح شهرستان لنگرود پس از گذشت دو دهه از تشکیل دهیاری های کشور خبر داد و  تصریح کرد: دو فقره سند  روستایی به نام دهیاری دریاسر یک فقره ساختمان اداری و یک فقره برای ساختمان تاسیسات صادر شده است و اینکار توسط دهیاری روستای دریاسر برای اولین بار در شرق گیلان انجام شد و موجب رغبت سایر دهیاری ها برای سند دار کردن اموال عمومی را موجب شد.

 

 

کد خبر 1023341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha