جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، رویدادی بزرگ در این حوزه است

شفاپور گفت: جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، رویدادی بزرگ در حوزه مد و طراحی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سیده راضیه شفاپور» امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مد و لباس استان مرکزی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: حضور طراحان در این جشنواره ستودنی است و استان مرگزی ظرفیت های خوبی در این راستا دارد.

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه استان مرکزی در حوزه طراحی ظرفیت های بالایی دارد، افزود: تشکیل انجمن مد و لباس در استان رویدادی ارزشمند است و طراحان این حوزه باید با عضویت در این انجمن و فعالیت های گسترده بتوانند توانمندی‌های خود را در عرصه ملی و بین المللی ارائه کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در تهران ادامه داد: این جشنواره  با موضوع «بهشت کاشان» از ۲۵ بهمن تا اول اسفند سال جاری در بوستان گفت و گوی تهران برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر را یک رویدادی بزرگ در این حوزه دانست و اضافه کرد: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر با حضور بانوان هنرمند، در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه این جشنواره امسال با موضوع محوری کاشان، برگزار می شود، ادامه داد:  دلیل محوری بودن کاشان در این جشنواره این است که هر آنچه بیانگر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است را در ذهن طراحان این منطقه تداعی کرده است.

 

شفاپور در بخش دیگری از سخنانش به امضاء آیین نامه جشنواره مد و لباس توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: این مهم برای اولین بار انجام شده که در تلاش هستیم طراحی مد و لباس را به عنوان یک صنعت تولیدی در کشور مطرح کنیم .

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت طراحی لباس برای نسل جوان و نوجوان بر اساس تلفیق لباس های سنتی و امروزی بیان کرد: باید لباس هایی طراحی شود که این دو مولفه در آن در نظر گرفته شود و لباس های در خور شان و سلیقه نسل جوان در کشور طراحی و تولید شود.

کد خبر 1023379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha